نشست هم اندیشی و تبیین برنامه های فرهنگی با حضور رابطین

 

 

نشست هم اندیشی و تبیین برنامه های امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل روز شنبه مورخ 24/02/1390  با حضور معاونت اداره کل ، کارشناس امور فرهنگی و رابطین فرهنگی کتابخانه های عمومی در محل اداره کل تشکیل شد . در این جلسه نوع خواه معاون مدیر کل با اشاره به رویکرد فرهنگی کتابخانه های عمومی ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده  در این خصوص خواستار مشارکت فعالانه رابطین فرهنگی  در برنامه های ابلاغی از سوی اداره کل امور فرهنگی نهاد گردید . در این جلسه ضیائی کارشناس امور فرهنگی استان با تبیین و تشریح برنامه های مد نظر اداره کل امور فرهنگی نهاد اظهار امیدواری کرد که با مشارکت رابطین فرهنگی و دقت در اجرای بخشنامه های داخلی و گزارش ماهانه منظم از سوی ایشان در سال جاری کتابخانه های عمومی استان اردبیل به جایگاه اصلی خود ارتقاء یافته ، کتابخانه های محلی برای فرهنگ سازی و اندیشه پروری باشد و مطالعه مفید به عنوان دیدگاه آرمانی این نهاد تحقق و جامعیت یابد .در جلسه حاضر با بحث و ارائه نظر رابطین فرهنگی با توجه به نیاز سنجی بومی هر شهرستان موارد ذیل در دستور کار رابطین و امور فرهنگی قرار گرفت...

ادامه مطلب ...

گزارشی از وضعیت موجود و مطلوب برنامه های امور فرهنگی

 

 

گزارشی از وضعیت موجود و مطلوب برنامه های امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل را در جدول ذیل ( ادامه مطلب ) بخوانید .

ادامه مطلب ...

جلسه بررسی راهکارهای مدیریت مطالعه مفید در روستاهای سرعین

 

 

جلسه بررسی راهکارهای مدیریت مطالعه مفید در روستاهای شهرستان سرعین مورخ ۲۱/۰۲/۹۰ با حضور دهیاران در محل کتابخانه عمومی سرعین برگزار شد .در این جلسه سفیدی سرپرست اداره شهرستان ضمن بیان و تبیین برنامه های پیشنهادی در جهت گسترش فرهنگ مطالعه در روستاها و بالا بردن سرانه مطالعه و کتابخوان کردن آحاد مردم بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار امیدواری کرد که با همکاری دهیاران شاهد بالارفتن سواد عمومی مردم و گرایش آنها به کتاب و مطالعه باشیم . در ادامه جلسه دهیاران و کارشناسان نقطه نظرات خود را در این زمینه عنوان کردند .

اولین جلسه کانون ادبی بخش جعفر آباد شهرستان بیله سوار برگزار شد

 

اولین جلسه کانون ادبی بخش جعفر آباد شهرستان بیله سوار سه شنبه  سیزده اردیبهشت با حضور بخشدار ، مسئول کتابخانه و کارشناس امور فرهنگی استان ، در محل کتابخانه عمومی ولایت برگزار شد .در این جلسه که با حضور و استقبال حداکثری  بانوان فعال نویسنده و شاعر و جمعی از مسئولین بخش به انجام رسید پس از توضیحات پور ممی مسئول کتابخانه عمومی ولایت  در مورد مستعد بودن بخش جعفرآباد از لحاظ آفرینش آثار ادبی توسط جوانان ، کارشناس امور فرهنگی کتابخانه های عمومی استان به چرایی و چگونگی تشکیل کانون های ادبی ، اهداف و برنامه ریزی های آتی اداره کل امور فرهنگی پرداخته با توافق جمعی برنامه سه ماهه کانون تدوین گردید . در این جلسه بخشدار جعفر آباد با ابراز خوشحالی از تشکیل چنین جلساتی در کتابخانه های عمومی به تبیین علل فرهنگی بودن انقلاب اسلامی پرداخته در پایان همکاری بخشداری جعفر آباد را در تشکیل جلسات کانون امری حتمی دانست . 

 

اطلاعات بیشتری در مورد جعفرآباد

نشست هم اندیشی و تبیین برنامه های امور فرهنگی

 

 

نشست هم اندیشی و تبیین برنامه های فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی استان اردبیل  روز شنبه مورخ 24/02/1390 با حضوررابطین فرهنگی  استان و نمایندگانی از نشریات استانی برگزار خواهد شد . در این نشست که در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار می شود برنامه های سال جاری امور فرهنگی اعلام شده در راستای سازماندهی اجرایی اهداف به بحث و گفتگو پرداخته خواهد شد .

آیینه و آب اثر کاظم نظری بقا / دبیر کانون ادبی شهرستان اردبیل

بانوی آب و آینه

 

اگرم دست دهد صحبت آیینه و آب

هرگز از دل نرود الفت آیینه و آب 

آب و آیینه سفیران جهانی دگرند

عشق نازل شده در هیات آیینه و آب 

قامت افراشته مشرق به تماشاگه صبح

تا شود شیفته خلوت آیینه و آب 

در زوایای سکوتی ابدی ، چون خورشید

هست روشن دلم ازدولت آیینه و آب 

آسمان محو تماشاست زمین غرق نگاه

چیست در همهمه رکعت آیینه و آب 

آب مهریه زهراست خدایا مپسند

که زمانی شکند حرمت آیینه و آب 

بانوی آینه و آب تو می دانی و بس

هست از عصمت تو عصمت آیینه و آب 

چارده عطر دل انگیز در آمیخته است

باغچه باغچه با نکهت آیینه و آب 

در پی آینگی شهر به شهر آمده ام

چارده قرن منم شیعت آیینه و آب 

یاس را غربت خورشید نجف پژمرده است

باغ پرپر شده در هجرت آیینه و آب 

چارده کوچه زتنهایی خورشید بگوی

چارده فصل بخوان غربت آیینه و آب 


 

شهادت بانوی آینه و آب بر همکاران گرامی تسلیت باد

مسابقه مقاله نویسی / اداره کتابخانه های عمومی سرعین

 

 

- مسابقه مقاله نویسی در سطح روستاهای بخش مرکزی سبلان  

- موضوعات : کتاب ،  (مطالعه-خانواده- کتابخانه) و روستای من   

- مهلت ارسال : 10 خرداد ماه نود  

- اطلاعات بیشتر : 04522222800

بهار جاویدان ...

 

  

بررسی عرفانی بهارانه های حضرت امام خمینی ( ره) 

 

" آمد بهار و بوستان , شد رشک فردوس برین / گلها شکفته در چمن , چون روی یار نازنین / از بهر تکریمش میان بسته تمام انبیا / از بهر تعظیمش کمر خم کرده چرخ هفتمین / مهدی امام منتظر , نوباوه ی خیر البشر / خلق دو عالم سر به سر , بر خوان احسانش نگین ...ص 291 "  

ادامه مطلب ...

به نام خداوند جان و خرد

 

 

هر چند به اصطلاح معروف می گویند " حسن آغاز کلام " و هر شروعی را بعد از ذکر نام دوست  با سخن دلنوازی  یا  بیان شعری یا خبری لطیف و لطیفه  ادامه می دهند  اتفاق این وبلاگ فرهنگی -  که حاوی اخبار و اطلاعات و رویداد ها و مراثی و مراسم فرهنگی مربوط به حوزه اختیارات و وظایف عنوان سازمانی و وظیفه این جهانی ماست – با سفید و سیاه یک رویداد فرهنگی در حیطه اداره مان آغاز می کنم ...

ادامه مطلب ...