سهم من درکتابخانه / افشین خاکنژاد

 

 

 

مطالعه نقش بسیارموثری بر رشد فکری وذهنی انسان ها دارد چرا که بدون آگاهی وکسب علم از محیط اطراف مان دچار مشکلاتی خواهیم شد.موضوع یادداشت، به هنگام بازگشت از کتابخانه ی عمومی امام جعفر صادق (ع) قره قباق اصلاندوز به ذهنم خطور کرد. روز پنج شنبه مورخه 27/11/ 1390جانشین همکار عزیزم آقای قاسم زاده در آن کتابخانه بودم .چند ساعتی به اتمام وقت کاری نمانده بود که یکی از مراجعین برای تحویل کتاب به کتابخانه آمد...

ادامه مطلب ...

هفته معلم در تازه کند

 

 

به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم وسالروز شهادت استاد مطهری در تاریخ 11/2/1391 مدرسه راهنمایی خضرا شهر تازه کند به همراه دبیران مربوطه از منابع موجود در کتابخانه عمومی حضرت پیامبر اعظم (ص) تازه کند بازدید نمودند.وتوضیحاتی در ارتباط با نحوه عضویت وامانت کتاب توسط مسئول کتابخانه به مراجعین داده شد.

نرگس باغ ربیع ... کاظم نظری بقا دبیر کانون های ادبی استان

 

 

 

آن روز آسمان مدینه بدیع بود


پرواز روح در ملکوت اش وسیع بود



آن روز نرگسانه ترین چشم های مست



یادآور ستاره ی باغ ربیع بود



آن روز در مدینه تمام مناره ها



چونان ستون عرش الهی رفیع بود



آن ماه بیکرانه که در آستانه اش



صد زهره و زمین و عطارد مطیع بود



*



دیوار و در وَ دست غریبی که ناگهان



یعنی وقوع فاجعه خیلی سریع بود



آن روز با حضور دل آزار غیبت اش



روزی به خون نشسته و روزی فجیع بود



سمت پدر پرنده شد و پر کشید و رفت



مظلومه ای که آینه ها را شفیع بود



در مستطیل گمشده ی قبر قائم اش



دنیا به شکل دایره ای از بقیع بود



او داستان کرب و بلا را شنیده بود



روزی که در جوار خدای سمیع بود


مراسم سوگواره یاس نبوی با مشارکت کانون های ادبی کتابخانه و ارشاد

همزمان با ایام فاطمیه

 مراسم سوگواره یاس نبوی به همت اداره کتابخانه های عمومی  ومشارکت اداره ارشاد شهرستان سرعین برگزار شد.    

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل : مراسم سوگواره یاس نبوی با همکاری و مشارکت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سرعین واداره ارشاد در محل  سالن فرمانداری  شهرستان سرعین  با حضور امام جمعه ، فرماندار،اعضای شورای شهر و جمعی از اعضای انجمن کانونهای ادبی  شهرستاهای نیرو نمین  وشعراو مداحان اهل بیت عصمت و طهارت

 برگزار شد.

در ایتدای این مراسم حجت الاسلام اصغری امام جمعه سرعین  گفت سروردن شعر قدر ت تفکر انسان را بالا می برد و انسان را به ملکوت پیوند می دهد وی با بیان فراز های از زندگی حضرت فاطمه (س) و فداکاری های این بانوی بزرگ اسلام در راه اسلام  و ولایت ،فاطمه زهرا را شهید راه امامت و ولایت دانست .

 در این مراسم معنوی کاظم دبیر فرماندار سرعین در طی سخنانی با تسلیت ایام سوگواری دخت نبی مکرم اسلام ،ام ابیها ،این بانوی بزرگوار را بزرگ بانوی جهان اسلام دانست و افزود ؛فاطمه زهرا (س) الگو و نمونه زنان است و پیروی از سیره علمی وعملی  این بانوی بزرگوارموجب ارتقای جایگاه زنان در جهان اسلام خواهد بود .

در ادامه این مراسم داریوش سفیدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سرعین و وحید ضیائی کارشناس امور فرهنگی اداره کل در طی سخنانی همکاری و مشارکت اداره ارشاد و کتابخانه های عمومی را در پیشبرد اهداف فرهنگی موثر دانستند و برادامه همکاری این دو ارگان فرهنگی تاکید کردند.

در بخش دیگری از این مراسم شعرا در خصوص شخصیت والای بانوی دو عالم شعرخوانی  و مرثیه سرایی نمودند.

گفتنیست در حاشیه این مراسم وحید ضیائی کار شناس امور فرهنگی کتابخانه های عمومی استان اضهار داشت ؛سوگواره یاس نبوی،مسابقه کتابخوانی ویژه بانوان ،حضور در کلزار شهداء ومسابقه نامه ای به بانوی نور، برنامه هایی است که در ایام فاطمیه در سطح کتابخانه های عمومی استان اردبیل برگزار می شود .

ارتقای رتبه فرهنگی کتابخانه های عمومی استان اردبیل

( با عرض تبریک به همه همکاران و رابطین فرهنگی عزیز که در طول سال 90 صادقانه زحمت کشیدند امور فرهنگی اردبیل رتبه هشتم کشور در سال 90 را به خود اختصاص داد )  

 


 

ارتقای رتبه فرهنگی کتابخانه های عمومی استان اردبیل 

 صادق فرهمند: در رتبه بندی فرهنگی کتابخانه های عمومی ،استان اردبیل از رتبه 18 به رتبه هشتم کشوری ارتقاء یافت.   

ارتقای رتبه فرهنگی کتابخانه های عمومی  استان اردبیل 

صادق فرهمند: در رتبه بندی فرهنگی کتابخانه های عمومی ،استان اردبیل از رتبه 18 به رتبه هشتم کشوری ارتقاء یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل ؛ صادق فرهمند در جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی با اعلام این خبر افزود؛ از اوائل سال گذشته برنامه ریزی های لازم برای رشد تمامی شاخص های کتابخانه های عمومی انجام شد و با اختصاص اعتبار بالغ بر یک میلیارد ریال همایش ها و جشنواره های   فرهنگی با هدف ارتقای شاخص های فرهنگی و افزایش سرانه مطالعه مفید با اولویت کتابخانه های روستایی برگزار شد .وی یاد آور شد دراین راستا بیش از 11 جشنواره و همایش در سطح استان برگزار شد که استان اردبیل در برگزار ی جشنواره استانی مقام اول کشوری را کسب کرد.

صادق فرهمند اجرای برنامه های بدیع و توسعه و افزایش تعداد شرکت کنندگان در مسابقات آنلاین و مکتوب و همچنین رشد اعضا شبکه کتابخوانان حرفه ای را در کسب این جایگاه موثر دانست و افزود ؛ در طول سال 90 تعداد شرکت کنندگان د ر مسابقات  سراسری کتاب و کتابخوانی نهاد به بیش از 11 هزار نفر در سراسر استان رسید.در حالی که این رقم در اواخر سال 89 شش هزار نفر بود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در ادامه سخنان خود انتخاب کتابخانه عمومی شهدای آبی بیگلو در بهمن ماه به عنوان کتابخانه برتر فرهنگی و کتابخانه عمومی شهید حسین اسدی را درفروردین ماه سالجاری ،انتشار نشریه داخلی فرهنگ کتاب و همچنین اجرای طرح مطالعه یاوران در سطح استان  را ازدیگر عوامل موثر در ارتقای جایگاه فرهنگی این اداره کل در بین سایر ادارت کل کتابخانه های عمومی کشو ر دانست و خاطر نشان کرد ؛تلاش خواهیم کرد این روند پرشتاب همچنان ادامه یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 13 کانون ادبی قران و نهج البلاغه در سطح استان خبر داد و افزود ؛جلسات نقد  و بررسی کتاب با حضور نویسندگان و منتقدان و اصحاب قلم در کتابخانه های عمومی برگزار می شود.