مصاحبه ...

 
 
'«وقتی فایل رسید به دستم راستش هم تعجب کردم هم متاسف شدم. من به‌عنوان یک ایرانی، مدارای ایرانی دارم و به آن افتخار می‌کنم. ما مصلح ایرانی داریم یعنی صلح با جهان کل. سال‌ها به فرهنگ مغرب احترام گذاشته‌‌ایم و توانسته‌‌ایم فرهنگ را جذب خودمان کنیم. ما توانسته‌‌ایم از حمله‌ی مغول مینیاتور را بیرون بکشیم یعنی طوری رفتار کرده‌‌ایم که همه برایمان احترام قائلند...

پنل فرهنگی در کتابخانه شهید رجائی پارس آباد راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل: امین پور محمد رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد با اعلام این خبر افزود؛مسابقات کتاب و کتابخوانی که توسط نهاد کتابخانه های عمومی  کشور برگزار می شود مورد استقبال گسترده اعضا کتابخانه های عمومی پارس آباد قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد ؛ در این راستا و بمنظور معرفی برنامه های فرهنگی قفسه ای به عرض 110 سانتی متر و به طول 2.5 متر ساخته شده و در ورودی کتابخانه قرار داده شده است.وی محتویات این قفسه را مربوط به منابع  مسابقات کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود؛این قفسه از دو طرف مورد بازدید مراجعان قرار می گیردو علاقمندان برای شرکت در مسابقات براحتی می توانند کتابها و سوالات مربوط به هرمسابقه را از قفسه مورد نظر انتخاب نمایند.   

پور محمد با اشاره به استقبال گسترده دانش آموزان و دانشجویان از مسابقات کتاب و کتابخوانی ،هدف از راه اندازی این بخش را معرفی هرچه بیشتر فعالیتهای فرهنگی بویژه مسابقات دانست و ابراز امیدواری کرد ؛ روز به روز بر شرکت کنندگان مسابقات افزوده شود.

کسب مقام دوم کشوری در مسابقات کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل؛ در مسابقات آنلاین اردیبهشت ماه کتابخانه های عمومی استان اردبیل مقام دوم کشوری را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل؛ صادق فرهمند با اعلام این خبر افزود؛ مسابقات آنلاین به صورت ماهانه و با تاکید بر محوریت مطالعه مفید برگزار می شود و استان اردبیل در طی سال جاری توانسته است در مسابقات مکتوب و آنلاین کتابخوانی جایگاه مناسبی را کسب کند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز کتابخانه های عمومی این استان موفق به کسب مقام هشتم کشوری در برگزاری فعالیتهای فرهنگی و مسابقات کتابخوانی شد افزود؛مجموع این فعالیتها علاوه بر ارتقای جایگاه و رتبه کتابخانه ها موجب حضور فعال مخاطبان در کتابخانه های عمومی و ارتقای مطالعه مفید است.

صادق فرهمند  در ادامه سخنان خود کتابخانه های عمومی شهرستانهای جعفر آباد ،آبی بیگلو، تازه کند قدیم را به ترتیب در مقامهای اول تا سوم در برگزاری مسابقات آنلاین و مکتوب در سطح استان معرفی و ابراز امیدواری کرد ؛با ادامه این روند فرهنگ مطالعه مفید در بین اهالی این استان افزایش خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت؛ نخستین همایش ملی کارشناسان فرهنگی سراسر کشور در سالجاری روز های 19 الی 23 تیر ماه در اردبیل برگزار خواهد شد .فرهمند  برنامه های آتی فرهنگی کتابخانه های عمومی را انتشار ویژه نامه استاد فقید چهره ماندگار مرحوم احمد گیوی ،برگزاری جلسات ماهانه نقدکتاب در حوزه کتابخانه و برگزاری مسابقات بزرگ کتابخوانی نیمه شعبان دانست که به همت امور فرهنگی اداره کل در کتابخانه ها  اجرا خواهد شد.