نشست هم اندیشی و تبیین برنامه های فرهنگی با حضور رابطین

 

 

نشست هم اندیشی و تبیین برنامه های امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل روز شنبه مورخ 24/02/1390  با حضور معاونت اداره کل ، کارشناس امور فرهنگی و رابطین فرهنگی کتابخانه های عمومی در محل اداره کل تشکیل شد . در این جلسه نوع خواه معاون مدیر کل با اشاره به رویکرد فرهنگی کتابخانه های عمومی ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده  در این خصوص خواستار مشارکت فعالانه رابطین فرهنگی  در برنامه های ابلاغی از سوی اداره کل امور فرهنگی نهاد گردید . در این جلسه ضیائی کارشناس امور فرهنگی استان با تبیین و تشریح برنامه های مد نظر اداره کل امور فرهنگی نهاد اظهار امیدواری کرد که با مشارکت رابطین فرهنگی و دقت در اجرای بخشنامه های داخلی و گزارش ماهانه منظم از سوی ایشان در سال جاری کتابخانه های عمومی استان اردبیل به جایگاه اصلی خود ارتقاء یافته ، کتابخانه های محلی برای فرهنگ سازی و اندیشه پروری باشد و مطالعه مفید به عنوان دیدگاه آرمانی این نهاد تحقق و جامعیت یابد .در جلسه حاضر با بحث و ارائه نظر رابطین فرهنگی با توجه به نیاز سنجی بومی هر شهرستان موارد ذیل در دستور کار رابطین و امور فرهنگی قرار گرفت...

 

 

جلسه رابطین فرهنگی شهرستان های تابعه با حضور معاونت اداره کل و کارشناس امور فرهنگی و رابطین فرهنگی کتابخانه های عمومی در محل اداره کل تشکیل شد . در این جلسه نوع خواه معاون مدیر کل با اشاره به رویکرد فرهنگی کتابخانه های عمومی ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده ، در این خصوص خواستار مشارکت فعالانه رابطین فرهنگی  در برنامه های ابلاغی از سوی اداره کل امور فرهنگی نهاد گردید . در این جلسه ضیائی کارشناس امور فرهنگی استان با تبیین و تشریح برنامه های مد نظر اداره کل امور فرهنگی نهاد اظهار امیدواری کرد که با مشارکت رابطین فرهنگی و دقت در اجرای بخشنامه های داخلی و گزارش ماهانه منظم از سوی ایشان در سال جاری کتابخانه های عمومی استان اردبیل به جایگاه اصلی خود ارتقاء یافته ، کتابخانه های محلی برای فرهنگ سازی و اندیشه پروری باشد و مطالعه مفید به عنوان دیدگاه آرمانی این نهاد تحقق و جامعیت یابد .در جلسه حاضر با بحث و ارائه نظر رابطین فرهنگی با توجه به نیاز سنجی بومی هر شهرستان موارد ذیل در دستور کار رابطین و امور فرهنگی قرار گرفت :

1-     برنامه 3 ماهه کانون های ادبی تدوین  و جهت تایید و بررسی به امور فرهنگی استان ارایه گشته و بصورت متمرکز با هماهنگی کانون ادبی شهرستان اردبیل به اجرا در خواهد آمد .

2-     پوستر های این چند کتاب و من کتاب می خوانم بصورت هدفمند و جامع بین مراکز و ادارات فرهنگی شناسایی شده توسط رابطین فرهنگی پخش گردیده گزارش تصویری آن به استان طی گزارش ماهانه ارسال خواهد شد .

3-     رابطین فرهنگی گزارش عملکرد ماهانه خود را به همراه . ضمایم و مستندات با امضای مسوول شهرستان ارایه خواهند کرد .

4-     عضویت نویسندگان صاحب کتاب و نویسندگانی که اسامی ایشان در بانک اطلاعات نویسندگان استان ثبت گردیده با طبق توافق و دستور مدیر کل  بصورت رایگان خواهد بود .( ارسال نشریات نهاد – مشرق و ...- برای این نویسندگان الزامی ست .)

5-     اعضای کانون از گروه های مرجعی مثل اعضای معرفی شده کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان – انجمن شعر و ادب ارشاد اسلامی – کانون های مساجد – بخش فرهنگی بسیج ادارات و مدارس و ... انتخاب و دعوت به کانون شده عضو کتابخانه های عمومی خواهند شد .

6-     نحوه انتخاب گروه های مخاطبین عمومی جهت شرکت در مسابقات از طریق مراکز فرهنگی بخصوص مدارس و پایگاه های بسیج  انجام خواهد پذیرفت .

7-     شرکت کتابداران در مسابقات فرهنگی – مکتوب و آنلاین – و مسابقات طرح ریزی شده توسط امور فرهنگی استان زیر نظر مسوولین کتابخانه ها و رابطین فرهنگی الزامی می باشد .( گزارش اعضای شرکت کننده ماهانه ارسال خواهد شد )

8-     طی توافق حاصل شده با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برنامه های قصه گویی و مسابقات نقاشی کودکان در سراسر استان با مشارکت کتابخانه های عمومی در محل سالن کودک کتابخانه ها به اجرا در خواهد آمد .کلاس های آموزش قصه گویی طی تابستان جهت کتابداران اجرا می شود .

9-     مسابقات نویسندگی ، چکیده نویسی ویژه کتابداران و کتابخوانی با توجه به نیازسنجی بومی شهرستان  اجرا و گزارش ارسال خواهد شد .

10- با تشکیل کانون های قرآن و نهج البلاغه در محل نماز خانه کتابخانه های عمومی برنامه های روز های خاص – اعیاد یا سوگواری ها - ،ماه مبارک رمضان و ... پر رنگ تر خواهد بود .

11- زمانبندی برنامه های تصویب شده و نحوه اجرای آن توسط رابطین عزیز ماهانه گزارش خواهد شد .

12- نشریات مشرق و نشریه داخلی امور فرهنگی بین مراکز و نهاد های فرهنگی پخش شده در صورت نیاز بیشتر اعلام خواهد شد .

نظرات 4 + ارسال نظر
اسعدی یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:12 ب.ظ

خسته نباشید لینک هاتون خیلی خوبه.
موفق باشین

محمد ناظمی دوشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:35 ب.ظ http://ketabkhaneh2.blogfa.com

سلام

از اطلاع رسانی خوب شما سپاسگزارم .

محمد ناظمی پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:36 ب.ظ http://ketabkhaneh2.blogfa.com

سلام

درگذشت پسر عمومی گرامیتان را به شما وخانواده محترمتان تسلیت عرض می نمایم .

پیری سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:59 ب.ظ

ممنون از اطلاع رسانیتون.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد