جلسه نقد کتاب ...

 

 

 

 

کانون ادبی اداره کل کتابخانه های عمومی اردبیل با اعلام برگزاری جلسات نقد  " این چند کتاب " با محوریت معرفی و نقد و بررسی کتاب های مفید و ارزشمند در حیطه های گوناگون علمی و فرهنگی و با تاکید بر معرفی آثار پدیدآورندگان بومی استان نخستین جلسه این برنامه ها را به نقد و بررسی مجموعه شعر " کسمه شیکسته قاناد " سروده ی اسد ا... نیکفال ( فریاد ) اختصاص داد. .این جلسه که ساعت 5 عصر روز شنبه  مورخ 11 شهریور ماه نود و یک در محل تالار بیضای اردبیلی کتابخانه شهید مطهری اردبیل  برگزار شد با حضور عده ی کثیری از شاعران و نویسندگان و علاقمندان ادب و هنر مواجه گردید .

در این مراسم ، استاد عباسعلی یحیوی ائلچی ، دکتر شهریار نعمتی ، دکتر احد پیشگر به عنوان دبیر کانون های ادبی کتابخانه های عمومی استان اردبیل ، مهدی میرزا رسول زاده و علی نوری از شاعران منتقد این مراسم بوده بعد از قرائت نقد ها و سخنرانی منتقدین شاعر مجموعه به شعرخوانی پرداخت .

جلسات حاضر هر پانزده روز یکبار در محل تالار بیضا برگزار گشته و طبق اعلام دبیر کانون ها کتاب مورد نقد جلسه آینده طب اسلامی نوشته دکتر تموک خواهد بود .

حضور پررنگ امور فرهنگی در نمایشگاه کتاب اردبیل

 

 

 

اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با حضور فعال در نمایشگاه کتاب استان، سعی در معرفی خدمات فرهنگی خود و آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با حوزه کتاب و کتابخوانی دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، صادق فرهمند امین با بیان اینکه غرفه این نهاد آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان و علاقه مندان به حوزه کتاب است، افزود: در این نمایشگاه، علاقه مندان به عضویت در کتابخانه های استان از تخفیف 50درصدی برخوردار شده و ضمن آشنایی با طرحهایی همچون شبکه کتابخوانان حرفه ای، از نزدیک در جریان مسابقات آنلاین و مکتوب این شبکه قرار میگیرند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در خصوص طرح کتاب من نیز افزود: در این نمایشگاه علاقه مندان با مراجعه به غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی، کتب درخواستی خود را برای امانت که در کتابخانه های استان موجود نیست، سفارش داده و پس از تهیه آن توسط این اداره کل، بعنوان اولین متقاضی کتاب مورد نظر را به امانت خواهند گرفت.

همچنین علاقه مندان به شرکت در مسابقات مکتوب کتابخوانی نیز میتوانند با پرکردن فرمهای لازم، در این مسابقات شرکت کنند..

فرهمند در ادامه سخنان خود، بخش دیگری از خدمات فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در نمایشگاه کتاب استان را توزیع رایگان دفترچه های معرفی کتب با تقسیم بندی حوزه های نشر عنوان کرده و تصریح نمود: در غرفه این نهاد، با در معرض نمایش گذاشتن دستگاههای ایستگاه مطالعه و پیک مهر و توزیع، این طرحها نیز توسط کارشناسان مربوطه معرفی میشوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل افزود: علاوه بر این فعالیتها، تعدادی از کارشناسان این اداره کل نیز با استقرار در  غرفه مربوطه، در خصوص کتاب و کتابخوانی به علاقه مندان مشاوره میدادند.لذا شهروندان عزیز میتوانند ضمن جستجوی کتاب مورد نظر خویش از طریق رایانه های نصب شده در غرفه، از خدمات مشاوره کتاب نیز بهره مند شوند. همچنین نرم افزار زندگینامه و معرفی آثار و فعالیتهای دکتر حسن گیوی از مفاخر فرهنگی استان نیز در این غرفه بصورت رایگان به متقاضیان ارائه میشود.

قابل ذکر است که غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در طول ایام برگزاری نمایشگاه کتاب استان همه روزه از ساعت 9 الی 12 و 16 الی 21 آماده ارائه خدمات فرهنگی به علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی میباشد.

  

فعالیت های سه ماهه اول - پارس آباد / رابط فرهنگی : ناصر اکبری

 

  • ارسال فایل مسابقات مکتوب به تمامی ادارات ونهادها در شهرستان وبخش های تابعه، دهیاریها- دفتر  روستایی از طریق شبکه دولت.
  • ارسال فرم مسابقات مکتوب به مراکز آموزشی وفرهنگی
  • ارسال فرم ویژه مددجویان به ادارات بهزیستی وکمیته امداد امام خمینی
  • تکثیر وتوزیع گسترده فرم های مسابقات  وتوزیع در مصلی نماز جمعه واماکن عمومی
  • اهدائ جوایز مسابقات فرهنگی در مصلی نماز جمعه
  • برگزار نمایشگاه حریم ریحانه با موضوع عفاف وحجاب در کتابخانه شهید رجایی
  • تبلیغات محلی شبکه کتابخوانان حرفه ای درسطح شهر ومصلی
  • -عضویت کارکنان کلیه ادارات در شبکه کتابخوانان حرفه ای
  • برگزاری مسابقه میلاد کوثر به مناسبت روز زن با مشارکت حوزه علمیه ودفتر امام جمعه
  • توزیع فرم مسابقات در جلسه شورای اداری وتاکید فرماندار در جهت همکاری ادارات با کتابخانه های عمومی
  • اجرای طرح ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان
  • برگزاری مسابقات نقاشی ویژه کودک ونوجوان در کتابخانه شهرستان وبخش ها
  • برگزاری کلاس آموزش قرآن کریم (کانون قرآن و نهج البلاغه ) در بخش اصلاندوز

برنامه آینده

-بر گزاری نمایشکاه کتاب ویژه کودک ومهد کودک در هفته دوم مهر ماه با مشارکت ادارات بهزیستی وکمیته امداد در کتابخانه با حضور ناشران برگزیده.