مسابقه نقاشی ویزه کودکان ونوجوانان در کتابخانه عمومی وحدت عنبران

 

به مناسبت روز جهانی کودک وترویج فرهنگ کتابخوانی وتوسعه مطالعه مفید در بین کودکان یک دوره مسابقه نقاشی ویژه کودکان ونوجوانان در کتابخانه عمومی وحدت عنبران  با همکاری مدارس شهر عنبران در محل کتابخانه برگزار شد

در این مسابقه 40 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدای شرکت کرده بودند .موضوع نقاشی کودکان نیز کتاب وکتابخانه بود.در این برنامه فرهنگی دانش آموزان با بخشهای مختلف کتابخانه آشنا شدن وهمه دانش آموزان با تخفیف عضو کتابخانه عمومی شدند د ر پیایان این برنامه به همه دانش آموزان هدیه اهدا شد وسه نفر از برگزیدگان نیز هدیه ویژه ای را دریافت نمودند

ترویج کتابخوانی در بین قشرهای مختلف مردم بویژه دانش آموزان ...

 

 

مسئول اداره کتابخانه های عمومی پارس آباد در جلسه مدیران مدارس این شهرستان با تشریح قسمت های مختلف سایت کتابخوانان حرفه ای و خدمات قابل استفاده آن گفت: عضویت در این سایت روش مناسبی برای ترویج کتابخوانی در بین قشرهای مختلف مردم  بویژه دانش آموزان می باشد.

آقای پورمحمد با اشاره به پائین بودن میزان کتابخوانی گفت: مطالعه امری آموزشی و تربیتی است که در خانه شروع می شود، در مدرسه ادامه می یابد و در کتابخانه تکمیل می شود. وی افزود با تفاهمی که با مدیریت آموزش و برورش شهرستان پارس آباد بعمل آمده است مدیران و دبیران پرورشی مدارس همجوار کتابخانه ها در اجرای مسابقات کتابخوانیِ چکیده نویسی و آنلاین، با کتابخانه ها همکاری تنگاتنگی خواهند داشت. آقای پورمحمد سخنرانی در مراسم آغازین (صبحگاهی و ظهرگاهی) مدارس، عضویت دانش آموزان با تخفیف ویژه، بازدید دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از کتابخانه ها و برگزاری کارگاه های تحقیق دانش آموزان در کتابخانه ها را از جمله برنامه های مشترک اداره کتابخانه های عمومی و مدیریت آموزش وپرورش  این شهرستان در سال جدید تحصیلی خوانده و گفت: برای همگانی شدن مطالعه، همه دستگاه های فرهنگی و نیز همه اقشار جامعه باید عزم جدی داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد نیز ضمن توصیه به همکاران خود گفت: مدیران مدارسی که بیشترین عضویت و مشارکت در مسابقه کتابخوانی را داسته باشند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. در این مراسم مدیران مدارس حاضر در جلسه بصورت رایگان به عضویت کتابخانه های عمومی درآمدند و تراکت و بوستر معرفی فعالیت ها و شرایط عضویت در کتابخانه های عمومی توزیع شد.

محراب ضریح / میلاد ضامن آهو امام هو فرخنده باد ...


  

 

چشم ها دیده شبی خواب ضریح ات آقا


دست ها تشنه ی بی تاب ضریح ات آقا

این چه شوقی است به دل فرقه ی احباب ات را

این چه شوری است در اصحاب ضریح ات آقا؟

این همه آینه تکثیر کدامین عشق است؟

که نشسته است به محراب ضریح ات آقا

روشن از شعشعه ی آینه، مرواریدی است

در دهان صدف ناب ضریح ات آقا


آسمان با همه ی کوکب و خورشید و مَه اش

جای کرده است درآن قاب ضریح ات آقا

باب نور است و حضور است مگر باب رضات

باب عشق است مگر باب ضریح ات آقا

ساحل امن نجات است ضریح حرم ات


زده ام دست به پایاب ضریح ات آقا

می رود روح بقا تا به فراسوی بهشت

هست پرجاذبه اقطاب ضریح ات آقا 

 

 

کاظم نظری بقا  

دبیر کانون های ادبی استان اردبیل


خود را مجبور به پیشرفت کنید ...

 

 

ژاپنی ها عاشق ماهی تازه هستند. اما آب های اطراف ژاپن سالهاست که ماهی تازه ندارد. بنابر این برای غذا رساندن به جمعیت ژاپن، قایق های ماهی گیری بزرگتر شدند و مسافت های دورتری را پیمودند. ماهیگیران هر چه مسافت طولانی تری را طی می کردند به همان میزان آوردن ماهی تازه بیشتر طول می کشید.

اگر بازگشت بیش از چند روز طول می کشید ماهی ها دیگر تازه نبودند و ژاپنی ها مزه این ماهی را دوست نداشتند.

برای حل این مسئله، شرکت های ماهیگیری فریزرهایی در قایق هایشان تعبیه کردند. آنها ماهی ها را می گرفتند آنها را روی دریا منجمد می کردند. فریزرها این امکان را برای قایق ها و ماهی گیران ایجاد کردند که دورتر بروند و مدت زمان طولانی تری را روی آب بمانند.

اما ژاپنی ها مزه ماهی تازه و منجمد را متوجه می شدند و مزه ماهی یخ زده را دوست نداشتند. بنابر این شرکت های ماهیگیری مخزن هایی را در قایق ها کار گذاشتند و ماهی را در مخازن آب نگهداری می کردند. ماهی ها پس از کمی تقلا آرام می شدند و حرکت نمی کردند. آنها خسته و بی رمق، اما زنده بودند.

 متاسفانه ژاپنی ها مزه ماهی تازه را نسبت به  ماهی بی حال و تنبل ترجیح می دادند. زیرا ماهی ها روزها حرکت نکرده و مزه ماهی تازه را از دست داده بودند.

 باز ژاپنی ها مزه ماهی تازه را نسبت به ماهی بی حال و تنبل ترجیح می دادند. پس شرکت های ماهیگیری به گونه ای باید این مسئله را حل می کردند.

 آنها چطور می توانستند ماهی تازه بگیرند؟

 اگر شما مشاور صنایع ماهیگیری بودید، چه پیشنهادی می دادید؟

  ثروت زیاد

 به محض اینکه شما به اهدافتان می رسید مثلاً " یافتن یک همراه فوق العاده خوب ، تأسیس یک شرکت موفق، پرداخت بدهی هایتان یا هر چیز دیگر "ممکن است شور و احساساتتان را از دست بدهید و دیگر به سخت کار کردن تمایل نداشته باشید.

شما همین موضوع را در مورد برندگان بخت آزمائی که پولشان را به راحتی از دست می دهند، کسانی که ثروت زیادی برایشان به ارث می رسد و هرگز موفق نمی شوند و ملاکین و اجاره داران خسته ای که تسلیم مواد مخدر شده اند، شنیده و تجربه کرده اید.

این مسئله را "رون هوبارد" در اوایل سال های ۱۹۵۰دریافت:

"بشر تنها در مواجه با محیط چالش انگیز به صورت عجیبی پیشرفت می کند. "

  منافع و مزیتهای رقابت

  شما هر چه با هوش تر، مصرتر و با کفایت تر باشید از حل یک مسئله بیشتر لذت می برید. اگر به اندازه کافی مبارزه کنید و اگر به طور پیوسته در چالش ها پیروز شوید، خوشبخت و خوشحال خواهید بود.  

 اما چطور ژاپنی ها ماهی ها را تازه نگه می دارند؟

 برای نگه داشتن ماهی تازه شرکت های ماهیگیری ژاپن هنوز هم از مخازن نگهداری ماهی در قایق ها استفاده می کنند اما حالا آن ها یک کوسه کوچک به داخل هر مخزن می اندازند.

کوسه چند تایی ماهی می خورد اما بیشتر ماهی ها با وضعیتی بسیار سر زنده به مقصد می رسند. زیرا ماهی ها تلاش کردند.

 توصیه :

-  به جای دوری جستن از مشکلات به میان آن ها شیرجه بزنید .

- از بازی لذت ببرید.

- اگر مشکلات و تلاش هایتان بیش از حد بزرگ و بیشمار هستند تسلیم نشوید. ضعف شما را خسته می کند، به جای آن مشکل را تشخیص دهید .

- عزم بیشتر و دانش بیشتر داشته و کمک بیشتری دریافت کنید.

- اگر به اهدافتان دست یافتید، اهداف بزرگتری را برای خود تعیین کنید .

- زمانی که نیازهای خود و خانواده تان را برطرف کردید برای حل اهداف گروه، جامعه و حتی نوع بشر اقدام کنید .

- پس از کسب موفقیت آرام نگیرید، شما مهارتهایی را دارید که می توانید با آن تغییرات و تفاوتهایی را در دنیا ایجاد کنید .

- در مخزن زندگیتان کوسه ای بیندازید و ببینید که واقعاً چقدر می توانید دورتر بروید و شنا کنید.

جشن روز دختر و مسابقات کتابخوانی

 

 

بمناسبت میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) وروز ملی دختران، روز پنجشنبه مورخ 7/7/1390 مراسم جشنی با شرکت اعضای فعال کتابخانه ها وبا حضور مسئولین محلی در کتابخانه عمومی شهید رجایی پارس آباد برگزار گردید...

ادامه مطلب ...

مسابقه نقاشی کودکان

 

 

بمناسبت هفته دفاع مقدس یک دوره مسابقه نقاشی ویژه کودکان در کتابخانه امام صادق(ع) قره قباق برگزار شد. دراین مسابقه 19 نفر کودک در موضوعات مورد علاقه خود از جمله کتاب وکتابخانه وصحنه هایی از جنگ را نقاشی کردند. در پایان به 4 نفر برگزیده جوایزی داده شد ونیز به همه شرکت کنندگان در مسابقه یک جلد کتاب اهدا گردید.

تجلیل از مادران شایسته

 

 

بمناسبت هفته دفاع مقدس در همایش ارتقای شاخص های فرهنگی روستای قره قباق به منظور گرامیداشت یاد وخاطه شهدای هشت سال دفاع مقدس وبرای ارج نهادن به فدا کاریهای خانواده های معظم شهداوایثارگراناز خانمها جواهر حسن پور مادر محترم شهید گرانقدر یعقوب طهماسبی ومدینه قنبری همسرمحترم شهید والامقام زارعی بعنوان زنان ومادران شایسته وفرهنگ ساز ، با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.دراین همایش60 کتاب    (« شاهرخ» »حر انقلاب اسلامی ») زندگینامه وخاطرات شهید شاهرخ ضرغام توزیع شد.

نمایشگاه خوشنویسی در کتابخانه امام صادق(ع) قره قباق

 

 

به مناسبت هفته دفاع مقدس، نمایشگاه خوشنویسی آثار آقای شهروز مرادی به مدت یک هفته در کتابخانه امام صادق(ع) روستای قره قباق برگزار می شود. این نمایشگاه به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد توسط هنر مندگرامی آقای  مرادی از آغازین روز هفته دفاع مقدس برای بازدید عموم مردم دایر می باشد. این نمایشگاه با حضور امام جمعه، بخشدار، فرمانده سپاه ناحیه عشایری ومسئولین محلی افتتاح گردید. دراین نمایشگاه 40 تابلوی خوشنویسی آثار هنرمند برجسته خوشنویسی شهرستان پارس آباد آقای شهروز مرادی درمعرض دید عموم علاقمندان قرار داده است.