افتتاح کانون ادبی کتابخانه تازه کند در استان اردبیل

 

 

اولین جلسه کانون ادبی کتابخانه عمومی شهر تازه کند با موضوع طرح مباحثی درزمینهای فعالیت کانون و با موضوع معرفی و نقد کتاب " من سرباز هخامنشی بودم." راس  ساهت 30/10 قبل از ظهر روز دوشنبه مورخ هفتم مرداد در محل کتابخانه عمومی شهر تازه کند با حضور روحانی محل حاج آقا احمدی و حاج آقا پورمحمد رئیس کتابخانه های عمومی شهر ستان پارس اباد و با شرکت تعدادی از اعضای کانون با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید شروع شد. در ابتدای این جلسه حجت السلام والمسلمین امین پورمحمد ضمن خوشامدگویی به حاضرین در جلسه و آرزوی قبولی طاعات و عبادتها .انسانها را به بهرگیری هرجه بیشتر از فیوضات این ماه را فرا خواند. ایشان در ادامه به برگزاری مستمر و منظم جلسات کانون و حضورفعال اعضاء تاکید نمودند و به پیشنهاد اعضاء مقرر گردید هرماه یک بار این جلسه برگزار گرددودر ادامه مقرر شد برای جلسه بعدی هریک از اعضاء کانون کتاب من سرباز هخامنشی بودم را مطالعه و برای جلسه بعدی جهت نقد و بررسی آن آمادگی لازم داشته باشند .

دانلود زیارت غدیریه و ویژه نامه ادبی زیارت غدیریه ویژه امام علی (ع)

دوستان بزرگوار   

با توجه به نزدیک بودن لیالی قدر و ایا شهادت مولای متقیان علی (ع) و التماس دعا در این شب های متعالی ، هدیه ما دانلود زیارت غدیریه امام علی النقی (ع) کاری از استدیو روشنا به مدیر تولیدی مهیار سپهری و ترجمه و باز آفرینی وحید ضیایی و با صدای رضا بهشتی و مهتاب نصیری و با حمایت مادی و معنوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل برای شما عزیزان است :  

  

لینک دانلود فایل صوتی :   http://s4.picofile.com/file/7864534408/1.wma.html   

لینک دانلود ویژه نامه     :   http://s4.picofile.com/file/7864541719/ZIYAE_print_final_ok_ok_ok.pdf.html

نقد کتاب من سرباز هخامنشی بودم در پارس آباد

جلسه کانون ادبی کتابخانه شهید رجایی پارس آباد با موضوع نقد کتاب من سرباز هخامنشی بودم راس ساعت 11 قبل از ظهر درمحل کتابخانه شهید رجایی با شرکت تعدادی از اعضای کانون با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید شروع شد.

استاد ندیر بکتاش مدرس دانشگاههای پارس آباد درمورد نویسنده کتاب ودلیل انتخاب این عنوان(من سرباز هخامنشی بودم) برای  کتاب توضیحاتی را ارائه نمود. وی  ارکان و شیوه صحیح نقد و تفاوت آن با خرده گیری و استخراج نقاط ضعف راتشریح کرد. آقای بکتاش بیان صمیمی، ارائه تصویری مناسب از ماوقع داستانها، پرداختن به موضوع بسیار مهم دفاع مقدس و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت را از نقاط قوت داستانهای این کتاب دانسته و قرار گرفتن نسل جوان در چنین فضائی را بسیار ضروری  و سازنده خواند. 

درادامه اعضای کانون ادبی نیز نظرات خود را درباره داستانک های این کتاب بیان کردند و سپس دست نوشته وداستان کوتاه خود را درجلسه قرائت نمودند واعضای کانون نقطه نظرات ودیدگاههای خودشان رابیان کردند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین امین پورمحمد ضمن خوشامد گویی به حاضرین در جلسه، ماه مبارک رمضان را فرصت مغتنم و استثنائی در حیات معنوی انسانها دانسته و با استناد به آیات و روایات فضائل این ماه رحمت و مغفرت بیکران خوانده و بهره گیری هرچه بیشتر از فیوضات این ماه را خواستار شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی بر برگزاری مستمر و منظم جلسات کانون وحضور اعضای کانون درجلسات تاکید نمودند. وخواستار ایجاد زمانبندی مناسب برای برگزاری جلسات  کانون ادبی شده و افزود در جلسات بعدی،کتاب مورد نقد به پیشنهاد اعضای کانون انتخاب خواهد شد تا درجلسات کانون مورد نقد وبررسی قرار گیرد.

وی گفت: بررسی نوشته ها وداستان کوتاه تهیه شده توسط اعضا علاوه بر داشتن جنبه مفید آموزشی موجب شادابی و نشاط و باعث پربارتر شدن  جلسات خواهد شد. در این جلسه به پیشنهاد  اعضامقرر شد جلسات کانون هر دو هفته یکبار یعنی دو جلسه درهرماه تشکیل شود.

درپایان جلسه به پاس حضور فعال شرکت کننده در این جلسه کانون ادبی به هرکدام  از آنان یک جلد کتاب داستان از طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد تقدیم شد

شعر خوانی نظری بقا عضو کانون ادبی کتابخانه مرکزی اردبیل در محضر مقام معظم رهبری

 

 

کاظم نظری بقا استاد دانشگاه و شاعر و منتقد اردبیلی در مراسم افطاری بیت مقام معظم رهبری به شعر خوانی پرداخت و با قرائت شعر ترکی خود مورد تشویق ایشان قرار گرفت . نظری بقا که امسال با احسان محمدی دیگر شاعر اردبیلی در مراسم حضور داشت دبیر سابق کانون های ادبی استان و عضو هیات منتقدان این کانون تا هم اکنون است . با آرزوی توفیق برای این شاعر ارجمند .