با همکاری امور فرهنگی و بخش روشندلان کتابخانه مرکزی ، کانون ادبی عصای سفید راه اندازی شد !

 

 

 

 

بالاخره با پیشنهاد و تلاش پیگیر آقای سجاد فداکار - همکار روشندل بخش روشندلان کتابخانه مرکزی - اولین جلسه عمومی " کانون ادبی روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل "  با عنوان عصای سفید روز چهارشنبه مورخ        5/ 4/92 در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی با حضور بیش از 50 نفر از اعضای روشندل بخش فوق الذکر و اعضای انجمن روشندلان بهزیستی استان اردبیل و رئیس محترمش آقای متعقنی و برخی از اعضای کانون ادبی خود شهرستان و گویندگان همکار بخش تولید کتاب روشندلان و ... باز بالاخره دبیران کانون های دوگانه ی ادبی خانم و آقا و معاون محترم اداره کل جناب نوع خواه  و کارشناس امور فرهنگی ( که من باشم ) ، تشکیل شد . لینک خبر های منتشر شده در خبرگزاری ها را می آورم با اضافه کردن نکاتی چند که در خبر ها نبود :  

1- حضور حداکثری اعضای روشندل و پیشنهادات خوبشان در نحوه تشکیل و برگزاری کلاس های آموزشی شعر و داستان از جذابیت های معنوی جلسه بود . 

1- شعر خوانی بسیار زیبای دو عزیز روشندل و دکلمه شعر یکی از گویندگان کتاب های صوتی رونق افزای مجلس بود .  

1- سخنرانی کوتاه و نغز رئیس پیشکسوت بخش روشندلان( جناب متعقنی ) ، جوانِ 78 ساله ی این جمع و دعوت از روشندلان برای آموختن و از پا ننشستن در راه علم آموزی به شور مجلس افزود .  

1- بخاطر برخی ناهماهنگی ها عکس برداری و فیلم برداری از مجلس به رغم حضور فعال نمایندگان رسانه های جمعی امکان پذیر نشد و همین یک عکس غنیمت است !  

1- در خبر رسانی دوستان رسانه ای هم ... ،  هر یک گوشه ای از جلسه را هدف قرار دادند و جای یک گزارش مفصل خالی است !  

1- احکام دبیران ، آقای دکتر پیشگر و سرکار خانم اصلانی همانجا تفویض شد .   

1- تصمیم مجمع بر این شد که جلسات کانون بصورت کلاس های آموزشی هفتگی برگزار گردد . گزارش و خروجی جلسات را از همین وبلاگ پیگیری کنید .  

1- بناست تا پس از اتمام دوره اول کلاس ها تا پایان سال ، جزوه ای آموزشی تحت عنوان " آموزش شعر برای روشندلان " به دو صورت صوتی و خط بریل آماده سازی شده و در اختیار نهاد و مراجع ذیربط جهت استفاده عموم علاقمندان کشوری قرار گیرد .  

1- دعا کنید بتوانیم قدمی هرچند کوچک در این راستا برداریم ...  

 

خبرگزاری فارس  

خبرگزاری مهر  

خبرگزاری ایسنا

 


 

پ ن : این کلاس ها فرصتی مغتنم برای خود نگارنده خواهد بود تا تجربه ای متفاوت از برگزاری کلاس های شعر را داشته باشد از همین رو ست که در پوست نمی گنجد !