بررسی شیوه های سوق دان کودکان به مطالعه در نشست تخصصی «کودک، کتاب و کتابخانه های عمومی


همزمان با روز جهانی کودک، نشست تخصصی «کودک، کتاب و کتابخانه های عمومی» با حضور کتابداران اردبیلی و برخی از علاقمندان در کتابخانه مرکزی اردبیل برگزارشد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، در این نشست که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی و سخنرانی حامد محقق، از کارشناسان ادبیات کودک و نوجوان ، همراه بود، ادبیات کودک و نوجوان و نقش آن در رشد زبانی، فکری، شخصیتی و اخلاقی کودکان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.http://ardabilpl.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=ae343eac-cb80-4301-95d4-3d88e00b5d2b

در این نشست، رباب عزیزخانی با تأکید بر نقش کودکان در آینده کشور، تعالی فرهنگی کودکان را یکی از مهمترین وظایف مسئولان ارزیابی کرده و اظهار داشت: کتابخانه های عمومی استان با درک اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان، به دنبال روش های نوین و مبتکرانه برای این منظور است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، آموزش کتابداران بخش کودک کتابخانه ها برای جذب بیشتر کودکان و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و کتابخانه ای را از جمله راهکارهای لازم برشمرده و افزود: روز جهانی کودک، فرصت مناسبی برای ارزیابی فعالیت های کودک محور و توسعه کیفی و کمی این برنامه هاست.

حامد محقق، کارشناس ادبیات کودک و نوجوان نیز در این نشست، با بیان اینکه ادبیات، میراث فکری یک نسل را به  کودکان منتقل میکند، گفت: اکثر صاحبنظران بر این عقیده اند که در تألیف کتب ویژه کودکان، باید به سه عنصر آموزش، سرگرمی و تهییج توجه شود.

وی، ظهور ادبیات کودک را محصول عصر جدید دنیای ادبیات دانسته و تصریح کرد: انقلاب مشروط، سرآغاز توجه نویسندگان و اندیشمندان به حوزه کودک در کشور ماست.

این کارشناس، افرادی همچون مرحوم امیر حسین فردی، جعفر ابراهیمی، حمید یوسف زاده، غفارزادگان و بایرامی را از جمله نویسندگان مطرح کشور در حوزه ادبیات کودک دانست که از اردبیل برخاسته اند و اضافه کرد: مهمترین هدف ادبیات کودک، آموزشی است که رشد زبانی، فکری، اخلاقی و شخصیتی کودکان را در پی داشته باشد.

در ادامه این نشست، کتابداران و علاقمندان ضمن بیان پرسشهای خود، به بحث و بررسی در خصوص ادبیات کودک و شیوه های سوق دادن کودکان به کتابخوانی پرداختند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد