برگزاری عصر شعر عاشورایی در کتابخانه مرکزی نمین

همزمان با ایام محرم، محفل ادبی شعر عاشورایی با حضور امام جمعه نمین،معاون فرماندار،بخشدار مرکزی نمین و تعدای از شاعران شهرستانهای نمین، نیر، سرعین و اردبیل و دانشجویان رشته ادبیات فارسی دانشکده ادبیات نمین در کتابخانه مرکزی نمین برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، در این مراسم امام جمعه نمین با اظهار خرسندی از حضور شاعران حسینی در کتابخانه مرکزی، شعر خوانی برای اهل بیت(ع) را دارای اجری عظیم دانسته و گفت: تفکر عمیق، همواره انسان را در راستای خدادوستی و توحید قرار میدهد و شعر و ادب نیز قدمی در همین راستاست.

حجت الاسلام والمسلمین یوسف زاده اظهار داشت: توجه ویژه شاعران و نویسندگان به اهل بیت(ع) و قیام امام حسین(ع)، ناشی از معرفت حقیقی آنها نسبت به خداوند متعال است.

وی ادامه داد: در تاریخ ادبی کشور مشاهده میکنیم که ادبا و عارفانی همچون حافظ، مولوی و مرحوم شهریار، مضامین توحیدی و اسلامی را در آثار خود به کرار مورد اشاره قرار داده و سعی داشته اند از این طریق، ارزشهای الهی و انسانی را اشاعه دهند.

امام جمعه نمین، برگزاری محافل ادبی و شعر خوانی را کاری ارزشمند و درخور تحسین دانسته و ضمن تقدیر از فعالیتهای اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نمین، افزود: کتابخانه ها به عنوان مرکزی برای فعالیتهای پژوهشی، علمی، هنری و ادبی، باید فرصت و امکانات لازم برای برگزاری چنین محافلی را فراهم کنند.

در این مراسم، معاون فرماندار شهرستان نمین نیز طی سخنانی، برگزاری محافل شعرخوانی در ذکر فضائل و مصائب اهل بیت(ع) را مایه آشنائی بیشتر مردم و جوانان با زندگی ائمه اطهار(ع) دانسته و اظهار داشت: شاعران در هر عصری، نماینده افکار عمومی جامعه به حساب می آیند. 

لطیفی، توجه به ادبیات و فرهنگ را زمینه ساز رشد اخلاقی جامعه بیان کرده و تصریح نمود: قیام امام حسین(ع) و حوادث واقعه عاشورا، یکی از مهمترین منابع رشد معنوی و اخلاقی مردم هستند.

در ادامه، شاعران حاضر، به ارائه شعر های خود با مضامین امام حسین(ع)، قیام عاشورا، آزادگی، ایمان و شجاعت پرداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد