برگزاری اولین نشست هم اندیشی صاحبنظران ادبیات کودک و نوجوان استان اردبیل


به مناسبت روز جهانی کودک و به ابتکار اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، اولین نشست هم اندیشی صاحبنظران ادبیات کودک و نوجوان استان در کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد.


http://ardabilpl.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=601f818d-f9c7-4076-be6b-18d1450b5769


به مناسبت روز جهانی کودک و به ابتکار اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، اولین نشست هم اندیشی صاحبنظران ادبیات کودک و نوجوان استان در کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، در این نشست که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی، رئیس حوزه هنری استان، کارشناسان برخی دستگاههای فرهنگی از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین صاحبنظران حوزه کودک و نوجوان برگزار گردید، رباب عزیزخانی ضمن اظهار خرسندی از میزبانی فعالان این حوزه، لزوم توجه بیشتر به نیازهای فرهنگی کودکان و نوجوانان را مورد تأکید قرار داده و اظهار داشت:

خوشبختانه، حوزه کودک و نوجوان در سالهای اخیر مورد توجه بیشتری از طرف علاقمندان بوده است که این مهم، بیشتر مدیون صاحبنظران اردبیلی همچون بایرامی و غفارزادگان است که در زمینه نگارش کتاب و شعر فعالیت دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، سوق دادن کودکان و نوجوانان به سمت مطالعه و کتابخوانی را در آینده فرهنگی کشور محوری قلمداد کرده و افزود:

کتابخانه های عمومی استان با دارا بودن 66 باب کتابخانه عمومی که دارای بخشها و قفسه های کودک و نوجوان هستند، میزبان 12 هزار نفر عضو از این قشر هستند بطوریکه در شش ماهه نخست سال، 37 هزار نسخه کتاب به امانت برده اند.

عزیزخانی، هدف از این هم اندیشی را بررسی نقاط ضعف و قوت فعالیتهای صورت گرفته در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دانسته و تصریح کرد: همکاری و همراهی نهادهای مرتبط و صاحبنظران میتواند به غنای فعالیتهای فرهنگی و ادبی در بحث کودکان و نوجوانان منجر شود.

در این نشست، رئیس حوزه هنری استان نیز دغدغه های فرهنگی حاضرین در جلسه را قابل تقدیر دانسته و گفت: هر جامعه ای که فرهیختگان آن نسبت به مؤلفه های فرهنگی دغدغه داشته و به دنبال رفع این دغدغه ها باشند، مطمئناً راه توسعه فرهنگی را بهتر خواهد پیمود.

امیر رجبی با اعلام آمادگی در خصوص حمایت از فعالیتهای فرهنگی و ادبی در حوزه انقلاب اسلامی و ارزشهای دینی، شناخت این ارزشها توسط کودکان و نوجوانان را یکی از اهداف حوزه هنری برشمرده و خاطرنشان ساخت:

انتقال ارزشهای فرهنگی، جز با ابزار و. فعالیتهای فرهنگی امکان پذیر نیست.

همچنین، کارشناس امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز ضمن سخنانی در خصوص علت تشکیل این نشست، برنامه های متنوع برگزار شده در بخش کودک کتابخانه های عمومی و مراجعین کودک و نوجوان کتابخانه ها را مورد اشاره قرار داده و عنوان داشت:

هنرنمائی اردبیلی ها در عرصه ادبیات کودک و نوجوان، غنای بیش از پیش به این بحث در سراسر کشور بخشیده است.

وحید ضیائی افزود: روز جهانی کودک را فرصت مناسبی برای بررسی چندباره ادبیات بومی کودک و نوجوان است.

در این نشست، کارشناسان دستگاههای فرهنگی و صاحبنظران نیز با ارائه نقطه نظرات خود، تشکیل انجمن ادبی کودک و نوجوان در استان را مورد تصویب قرار داده و مقدمات آن رابه نشست بعدی موکول کردند.

همچنین، بررسی جامع ادبیات کودک و نوجوان، مشکلات این حوزه و آسیب شناسی آن از دیگر مواردی بود که در اولین نشست هم اندیشی صاحبنظران ادبیات کودک و نوجوان استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  



همچنین برگزار شد :

برگزاری کلاس قصه گوئی و مسابقه نقاشی در کتابخانه عمومی شهید رجائی پارس آباد



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد