همایش کتاب خرمشهر ...

 

 

 

... همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر و بمنظور پاسداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و تجلیل از کتابداران رزمنده بسیجی همایش کتاب خرمشهر با حضور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری، فرمانده تیپ 37 حضرت عباس (ع) استان و روسای ادارات ،فرماندهان پایگا های مقاومت بسیج ،کتابداران ،اعضای فعال کتابخانه های عمومی  و با شرکت جمعی نویسندگان و اهل  قلم  در تالار بیضاء کتابخانه شهید مطهری اردبیل برگزار شد...

ادامه مطلب ...

قیدار امیر خانی به قلم دلبند کارشناس فرهنگی کهکیلویه و بویراحمد

 

...آن طور که نویسنده خود می گوید همه شخصیت های داستان از بطن عالم واقع زاییده نشده و نخواهند شد.قهرمان داستان قیدار است که تجلی صفت مدارای با مردمان است.نقل لوطی گری است و مرام پهلوانی.قیدار از آن دسته مردانی است که آسایش دو گیتی را در مروت با دوستان و مدارای با دشمنان می داند.آن چنان که« سر سلسله نسل سوم،قیدار نبی ،فرزند اسماعیل نبی،فرزند زاده ابوالانبیاء ابراهیم نبی است،که خود صفتش «مدارا»ی با مردمان بود و پدر پدران سلسله خاتم انبیاست...»

ادامه مطلب ...

پیام تسلیت امام جمعه محبوب اردبیل برای درگذشت استاد احمدی گیوی

 

 

 " سوگمندانه اطلاع یافتیم ستاره تابناک آسمان ادب ایران اسلامی، بزرگ افتخار استان اردبیل، نابغه ادب فارسی، محقق توانا دکتر حسن احمدی گیوی به سرای باقی شتافته است.

یاد و نام این شخصیت سترگ که نسل بالنده ای از فرزانگان و محققین ادب فارسی و ترکی کشور از خوان بی دریغ دانش او بهره برده اند، بر تارک تاریخ فرهنگ این مرز و بوم جاودانه خواهد درخشید.
 
این استاد فرزانه امتداد حیات طبیعی خویش را در تدوین آثاری ارزنده، بویژه بخش اعظم دانشنامه دهخدا و ده ها اثر فاخر و تقدیم اساتید برجسته فراهم ساخت و مصداق شایسته "العلماء باقون مابقی الدهر" گردید. "

نمایشگاه کتاب و حاشیه هایش ...

 

 

جلسات مشترک کارشناسان امور فرهنگی و منابع  

سخنران : حجت الاسلام احمد رهدار  

عکس: و.ض