برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «ازدواج عاقلانه، زندگی عاشقانه» در کتابخانه مرکزی اردبیل

در آستانه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و در ادامه سلسله جلسات نقد کتب بانوان جوان استان، کتاب «ازدواج عاقلانه، زندگی عاشقانه» نوشته مشترک ناصر داود زاده و رقیه محمدی دولت سرا مورد نقد و بررسی اعضای کتابخانه مرکزی اردبیل قرار گرفت.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان، در این جلسه که با همت امور فرهنگی و امور بانوان اداره کل برگزار شد، ناصر داود زاده با اشاره به اهمیت خردورزی در زندگی بشری، بسیاری از اشتباهات زندگی را زائیده عجله و احساسات دانسته و گفت: خرد در بسیاری از موارد مشاهده میشود که برخی رسوم و ارزشهای عرفی هیچ تناسبی با خرد ندارند و لذا برای جامعه مشکلات بسیاری بوجود می آید.

این جامعه شناس، یکی از مهمترین وظایف فرهیختگان هرجامعه را اندیشه در مبانی عرف دانسته و افزود: باید به جنگ ضد ارزشهایی برویم که خود را در ذهن افراد و تارو پود جامعه جای داده اند.

همچنین، رقیه محمدی دولت سرا دیگر نویسنده این کتاب نیز با اشاره به دغدغه های ذهنی و علمی خود، هدف از نگارش کتاب  «ازدواج عاقلانه، زندگی عاشقانه» را نهادینه کردن خردورزی در زندگی زناشوئی جوانان بیان کرده و تصریح نمود: این کتاب سعی دارد به خواننده بگوید که اساس زندگی پایدار، عقل و خرد است.

این نویسنده جوان، مشکلات بسیاری از خانواده های جوان را تصمیم گیری بر اساس احساسات عنوان کرده و ادامه داد: کتاب مذکور سعی دارد جوانان را به عقل محوری در تصمیمات سوق دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد