کتاب های پنج گانه علیرضا رضایی نقد و بررسی شد .

در شصت و نهمین نشست از دوره پنجم کلاس های ادبیات خلاق کتابخانه مرکزی اردبیل مجموعه های «دوزیست»، «ما عروسکیم»، «در چاییِ صبحانه‌ام حل شو»، «من از چشم‌هایت اهلی می‌شوم» و «بعد از تو» تازه ترین سروده های علیرضا رضایی که در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی شده بود ، نقد و بررسی شد .

در این جلسه که با حضور هنر جویان و اساتید مدعو عرصه ادبیات برگزار شد ، آثار پنج گانه توسط اعضا دور خوانی ، سپس توسط اساتید بصورت کارگاهی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . سولماز صادقزاده – شاعر و منتقد اردبیلی – درباره ی زبان ساده ی این آثار و اجرای شتابزده ی برخی از شعر ها مطالب عرضه کرد . تنوع موضوعی آثار ، زاویه دید بسته در اشعار عاشقانه از موارد تذکر داده شده توسط استاد خیری از پژوهشگران شعر و موسیقی معاصر بود . در این جلسه که با حضور جمع کثیری از علاقمندان عضو کتابخانه های عمومی استان اردبیل برگزار شد لیلا فرید – شاعر و مربی کانون پرورش فکری – با اشاره به قوت مجموعه «من از چشم‌هایت اهلی می‌شوم» که شامل چهل نامه عاشقانه شاعر در قالب قطعه ادبی ست ، این آثار را از لحاظ استحکام فرمی و محتوایی از دیگر مجموعه ها برتر دانست . در پایان جلسه وحید ضیائی به مواردی چون : استفاده مناسب از زبان شعر ساده ی امروز ، سعی شاعر در نوآوری های مضمونی ، و طراحی حرفه ای و شاعرانه مجلد ها اشاره کرده ، این پنج گانه را درآمدی بر آینده روشن شاعری رضائی دانست .

گفتنی ست علیرضا رضایی (مجنون) متولد سال  1367 از شهرستان ساری است، مهندسی نرم‌افزار خوانده، ولی بیش از همه با اشعارش شناخته شده است. او در نمایشگاه کتاب 1393 اولین مجموعه شعرش با عنوان «مهمان نمی‌خواهید؟» را عرضه داشت .«دوزیست»، «ما عروسکیم»، «در چاییِ صبحانه‌ام حل شو»، «من از چشم‌هایت اهلی می‌شوم» و «بعد از تو» مجموعه های تازه ی این شاعرند .

 «بعد از تو» مجموعه است که برای پیامبر صلح و مهربانی ( ص ) سروده شده است. این مجموعه شامل 72 شعر با موضوع آیینی است که در همه‌ این شعرها کلمه‌ «بعدازتو» آمده است.  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد