برگزاری عصر شعر در کتابخانه مرکزی نمین

 

به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و با هدف جمع آوری آثار نویسندگان وشعرای شهرستان نمین در جهت غنی سازی مرکز نمین شناسی، عصر شعر و نشست نقد ادبی در کتابخانه مرکزی این شهرستان برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در ابتدای این مراسم که با حضور معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان ،کارشناس امور فرهنگی اداره کل، اعضای شورای شهر، مشاور امور بانوان فرماندار نمین وجمعی از نویسندگان و شعرای شهرستان برگزار شد، جعفر نوع خواه، جایگاه شهرستان نمین را در عرصه ادبیات مطلوب توصیف کرده و از نمین به عنوان شهر ادب و فرهنگ یاد نمود.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان، سبک و ساختار شعر را بسیار با اهمیت دانسته و از شعرا و نویسندگان نمینی خواست به مضامین بومی و محلی و اهمیت سبک شناسی توجه کافی داشته باشند.

وی همچنین از تشکیل کلاس های آموزشی داستان نویسی و نویسندگی  برای اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان نمین خبر داد.

وحید ضیایی، کارشناس امور فرهنگی اداره کل نیز طی سخنانی با برشمردن سبک های ادبی و جایگاه استان در سطح کشور در حوزه شعر و نثر، جوانان استان را در حوزه ادبیات، مستعد و دارای استعدادهای شگرف معرفی نمود.

همچنین محمد فتحی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان نمین نیز هدف از این نشست ادبی را شناسائی استعدادهای ادبی اعضای کتابخانه های عمومی و نقد آثار نویسندگان بومی دانسته و اظهار داشت: آشنائی اعضای کتابخانه با ادبیات و نویسندگان کشور و جمع آوری آثار نویسندگان شهرستان در مر کز نمین شناسی  از دیگر نتایج این نشست ها است.

سپس، احد پیشگر مسئول کانون ادبی کتابخانه های عمومی شهرستان نمین، اهمیت وجایگاه نقد در شعر و ادبیات پارسی را مورد ارزیابی قرار داده و این مهم را در غنی سازی آثار شعرا و نویسندگان پرثمر قلمداد کرد.

قابل ذکر است که در این مراسم تعدادی از شعرا و نویسندگان نمینی قطعاتی از شعرهای خود را سروده و آثار جدید منتشر شده خود را معرفی نمودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد