برگزاری کارگاه های یک روزه ی ادبیات خلاق و داستان نویسی در پارس آباد مغان

 

 

 

دو کارگاه یک روزه ی « ادبیات و نویسندگی خلاق » به مدرسی وحید ضیائی و « در آمدی بر داستان نویسی » با حضور محمود مهدوی* در شهرستان پارس آباد مغان* و با حضور شاعران و نویسندگان علاقمند  در کتابخانه شهید رجایی این شهر برگزار شد .

بررسی شیوه ها و شگرد های ورود به دنیای نویسندگی و داستان نویسی ، مباحثی در مورد زاویه دید ، واژه شناسی ، شیوه های مطالعه آثار قدما و بررسی آثار هنرجویان شرکت کننده ... از مباحث مطرح شده در این کارگاه های یکروزه بود .

گفتنی ست به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان ، عصر شعر "جوان " به همت اداره کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد و با حضور هنرمندان شهرستان در کتابخانه شهید رجایی نیز برگزار شد.

در ابتدای مراسم بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حجت الاسلام امین پورمحمد رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان پس از خیر مقدم و تبریک به مناسبت این روز بزرگ مخصوصاً به جوانان حاضر در مراسم، سخنانی را پیرامون مقام شامخ حضرت علی اکبر(ع) به عنوان بهترین و والاترین الگوی جوانان امروز بیان کرد.

وحید ضیائی نیز با اشاره ای به سابقه ادبی جوانی در ادب فارسی به ریشه شناسی لغوی و ذکر نمونه هایی از آثار موفق تولید شده توسط نویسندگان بزرگ که در سالهای جوانی ایشان نوشته شده ، پرداخت .

در ادامه این مراسم که حال و هوای خاص خود را داشت، شاعرانی از جمله: مومنی، ضیایی، محمود مهدوی و خانم ها نوروزی، شمس و ... اشعار خود را با مضمون علی اکبر(ع) و روز جوان و مقاومت و پایداری خواندند. 

 

 کارگاه های آموزشی یاد شده بعد از ماه مبارک رمضان بصورت تخصصی ( بیست ساعته ) در شهرستان پارس آباد و دیگر شهرستان ها به توبت برگزار خواهد شد .  ثبت نام علاقمندان از طریق کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد .

 
 
 

پارس‌آباد یا پارساآباد یکی از شهرهای استان اردبیل در شمال غربی ایران است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه مغان و نیز، مرکز شهرستان پارس آباد می‌باشد. نام این شهر از کلمه پارسا ، که نام خانوادگی مدیرعامل شرکت شیار آذربایجان که در سال 1330 شمسی این شهر را بنیان نهاد، برگرفته شده امّا بعدها به دلیل اشکال در تلفّظ دو حرف آ بصورت پشت سرهم یکی از الفها حذف و شکل نوشتاری پارس‌آباد صورت امروزی خود را یافت.

شهر پارس آباد منطقه ای مرزی است که در جلگه ای هموار با آب و هوایی معتدل تا گرم قرار دارد . فاصله آن تا اردبیل ۲۲۰ کیلومتر میباشد. جلگه پارس آباد مستعد ترین خاک و مطلوب ترین شرایط آب و هوایی را برای زراعت دامپروری و باغداری داراست. شرکت بزرگ کشت و صنعت و دامپروری مغان بزرگترین شرکت در نوع خود در کشور و در خاورمیانه با حجم عملیات زراعی، دامی و صنعتی در همین شهرستان دایر است همچنین وجود کارخانه قند، کمپوت سازی، مرباسازی، پنبه پاک کنی و کارگاه تولید لبنیات رونق خاصی به این شهرستان داده است. پوشش گیاهی منطقه بیشتر بصورت علفهای مرتع مرغوب می باشد و عشایر ائل سئون که بقایای ۳۲ طایفه اصلی اند با حفظ نژاد و سنتهای خویش هنوز در دشت مغان به حیات خویش ادامه می دهند . از محصولات کشاورزی و دامی مغان میتوان به پنبه، چغندر قند، ذرت، گندم،برنج هاشمی، حبوبات، دانه های روغنی، کنجد، و میوه جات اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد