نخستین ثمره جلسه مشترک مدیران کل کتابخانه های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس حوزه هنری استان اردبیل

 اولین جلسه مشترک مدیران کل کتابخانه های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس حوزه هنری استان با محوریت هم اندیشی در خصوص برگزاری برنامه های مشترک فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان با میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان، رباب عزیزخانی در این جلسه، با تأکید بر لزوم هماهنگی دستگاههای مرتبط در جهت برنامه ریزی برای توسعه فرهنگی جامعه، کودکان و نوجوانان را مهمترین قشر مورد توجه حوزه فرهنگ دانسته و اظهار داشت: برای توسعه جامعه و رسیدن به اهداف متعالی فرهنگی، باید توجه بیشتری به کودکان و نوجوانان صورت گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، تشویق کودکان و نوجوانان به سمت مطالعه و کتابخوانی را عاملی اساسی در خرد محوری این قشر بیان کرده و افزود: تجربه جوامع پیشرفته نشان میدهد که بیشترین سرمایه گذاری را در بخش کودک و نوجوان انجام داده اند.

وی، برگزاری مشترک برنامه های فرهنگی و کتاب محور و ایجاد تشکل های ادبی و فرهنگی را  زمینه ساز فصلی جدید در حوزه کودک و نوجوان عنوان کرده و تصریح کرد: شناسائی و معرفی حوزه های مشترک کتابخانه های عمومی، حوزه هنری و کانون پرورش فکری از جمله اهداف این جلسات خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز با اظهار خرسندی از برگزاری این جلسه مشترک، سوق دادن کودکان و نوجوانان به سمت خرد ورزی و تفکر محوری را تضمین کننده آینده ای روشن برای جامعه دانسته و گفت: برای داشتن نسل متفکر، آموزه های فرهنگی باید از دوران کودکی آغاز شود.

ناهید اللهوردی زاده، پرورش خلاقیت کودکان را از اهداف کانون برشمرده و افزود: کودکان و نوجوانان استان نشان داده اند که در صورت حمایت مسئولین، میتوانند به نخبگان علمی و فرهنگی کشور تبدیل شوند.

همچنین در این جلسه، رئیس حوزه هنری استان، لزوم شناسائی و حمایت از هنرمندان متعهد و ارزشی در حوزه های مختلف ادبی و هنری را یادآور شده و اظهار داشت: با نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان و ایجاد زمینه جهت پرورش استعدادهای ادبی، هنری و فرهنگی این قشر، میتوان به هنر متعالی در جامعه دست یافت.

امیر رجبی، انسجام و هماهنگی در حوزه کودک و نوجوان را مایه موفقیت برنامه ها و اهداف تعریف شده دانسته و تأکید کرد: هم افزائی و مشارکت، نیاز جدی حوزه فرهنگ است.

وی از کتاب، کودک و نوجوان و هنر و ادب ارزشی بعنوان سه محور مورد وثوق نهادهای حاضر در جلسه یاد کرده و خاطرنشان ساخت: تجربه نشان داده است که فعالیتهای جزیره ای در نهادهای فرهنگی، نتیجه مثبت و پایداری در پی ندارد.

قابل ذکر است که در این جلسه، مدیران دستگاههای حاضر بر تشکیل کمیته مشترک کارشناسان و برگزاری منظم جلسات آن در جهت شناسائی ظرفیت ها و حوزه های کاری مشترک جهت برگزاری برنامه های فرهنگی تأکید نمودند

همچنین، 

 تشکیل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

 برگزاری کارگاههای هنری با موضوع کتاب و کتابخوانی

 برگزاری اولین شب شعر کودک و نوجوان استان اردبیل  

 برگزاری کلاسهای ادبیات کودک همراه با نمایش خلاق 

 ثمره نخستین جلسه مشترک مدیران کل کتابخانه های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس حوزه هنری استان بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد