با همکاری مشترک حوزه ی هنری و اداره کل کتابخانه های عمومی مجموعه داستان « چشمه باشی محله سینین 37 نجی قاپیسی » رونمایی شد .

گزارشگر : مریم محمدی )

دنیایمان پر شده است از آدم های شبیه به هم که در روزمرگی ها دست و پا می زنند. من،‌ تو و همه ی ما...

هر سال که به عمرمان افزوده می شود رویاهایمان را دست نیافتنی تر می پنداریم و رهایی از این گرداب دشوارتر به نظر می آید.

خانم مهین تاج جباری با انتشار اولین کتابشان در 58 سالگی فعل توانستن را عملن صرف کرد و لقب مسن ترین کتاب اولی ایران را از آن خود نمود ...

به پاس این اتفاق بزرگ پنجشنبه 11 دی ماه مراسم رونمایی کتاب «چشمه باشی محله سینین 37 نجی قاپیسی» مشترکن توسط حوزه ی هنری و اداره ی کتابخانه های عمومی استان در سالن بیضای کتابخانه ی مطهری شهر اردبیل با حضور جمع کثیری از نویسندگان،‌ فرهیختگان،‌ بزرگان و علاقمندان برگزار شد.

مراسم توسط وحید ضیائی، شاعر و مترجم و فرزند خانم جباری اجرا شد.

امیر رجبی سرپرست حوزه ی هنری اردبیل، ‌رباب عزیزخانی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، رضا کاظمی مدرس داستان نویسی و مسئول سابق کارگاه داستان حوزه هنری اردبیل ، توران قربانی اصل داستان نویس و ویراستار کتاب و اصغر تقی زاده ی شکیبا از پیشکسوتان فرهنگی سخنرانان این مراسم بودند.

امیر رجبی از رویکرد مشارکتی دستگاه های فرهنگی ابراز خرسندی کرده و گفت امیدوار است در آینده شاهد اتفاق های دیگر از این دست در استان باشیم. رجبی افزود ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اهداف مشترک هر دو سازمان است و این کار باعث تسریع این روند خواهد شد.

رجبی با اشاره به اینکه انتشار کتاب در این سن باعث تشویق و امیدواری مضاعف نویسندگان در تولید اثرات ارزشمند خواهد شد، تاکید کرد حوزه ی هنری استان حمایت از تولید اثر توسط هنرمندان در رشته های مختلف را در دستور کار خود دارد. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را به عنوان خمیرمایه توسعه و رشد آگاهی جامعه بیان کرده و افزود: هرجامعه ای که شهروندان آن با کتاب انس پیدا کنند، راه توسعه و رشد را سریعتر خواهد پیمود.

عزیزخانی، نقش بانوان را به عنوان محور خانواده ها، با اهمیت توصیف کرده و تصریح نمود: در خانواده هائی که بانوان در نقش مادر یا همسر، اعضای خانواده را به کتابخوانی تشویق میکنند، شاهد کاهش اختلافات خانوادگی و تربیت فرزندان فرهیخته هستیم.

رضا کاظمی ضمن عرض تبریک به خانم جباری و خانواده شان گفت انتشار کتاب توسط خانم جباری درس و الگویی برای همه ی جوان ها خواهد بود.

کاظمی با تشکر از مسئولان برگزاری مراسم تاکید کرد که ارزش گذاری اینچنین مطمئنن باعث امیدواری نویسندگان خواهد شد.

شعر خوانی دکتر کاظم نظری بقا و قرائت متنی توسط یکی از شاگردان خانم جباری از بخش های دیگر این مراسم بود.

از نکات جالب توجه حضور سه نسل از معلمان استان، خانم مجرد (معلم مقطع ششم ابتدایی نویسنده) و نیز خانم فرید (شاگرد نویسنده و مربی کانون پرورش فکری) و خود خانم جباری‌ بود.

در پایان مراسم جباری ضمن تشکر از حضار گفت که عواید فروش کتاب برای کمک به درمان کودکان سرطانی اختصاص خواهد یافت.

حضور جمع کثیری از اقشار فرهنگی و فرهیخته ، مدیر کل اسبق کتابخانه های عمومی ( فرهمند امین ) روسای محلات سرچشمه و طوی ، مدیران کل ثبت احوال ، صندوق بازنشستگی ، معلمان و اساتید دانشگاه و تعداد کثیری از شاگردان این نویسنده بطوریکه سالن دویست و بیست نفری بیضاء مملو از جمعیت باشد از اتفاقات نادر و توجه برانگیز این مراسم بود .

 

http://ardabilpl.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&ID=071a0a14-00fa-4223-8dec-c09098b5d50b&WebPartID=3ef71baf-f676-4106-bdf0-cf990f46b4e9&CategoryID=9d55308b-cc56-4bc4-ba36-f31135e60591

  لینک خیر از حوزه هنری

http://www.artardabil.ir/Default.aspx?page=20165&section=newlistItem&mid=59128&pid=97589&ln=fa

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد