نشست سیر ادبیات دفاع مقدس برنامه کانون ادبی روشندلان کتابخانه مرکزی به روایت خبرگزاری مهر

فرهمند امین تاکید کرد: 
شهدا ارزشمندترین هدیه را تقدیم انقلاب کردند/ ضرورت نگارش وقایع جنگ 
اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: شهدا ارزشمند ترین هدیه را تقدیم انقلاب و دفاع مقدس کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق فرهمند امین ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی سیر ادبیات دفاع مقدس به همت کانون ادبی روشندلان اردبیل تصریح کرد: عزت، اقتدار، پیشرفتهای علمی، هویت و امنیت کشور مدیون دلاوری و رشادت شهدا است.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی از کوچکترین سرباز تا کهنسالترین با از جان گذشتگی بزرگترین درس ایثار و مقاومت را به نسلهای بعد از خود به یادگار گذاشتند.

فرهمند امین با تاکید به اهمیت انعکاس وقایع جنگ خواستار توجه نویسندگان و شعرا به این برهه مهم تاریخی شد و افزود: با بررسی آثار مشاهده می شود در حوزه دفاع مقدس همچنان نیاز معرفتی برای فعالیت ادبی وجود دارد.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین نیازهای تولیدات ادبی این حوزه تولید خلاقانه است که می تواند در دراز مدت مخاطبان آثار تولیدی را افزایش دهد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای غربی در تولیدات سمعی بصری خود رشادت و از جان گذشتگی سربازارن ایرانی را الگوسازی می کنند، ادامه داد: فعالان ادبی نباید از ارزشهای دفاع مقدس غفلت کنند.

وی افزود: پرداختن به ادبیات پایداری می تواند بخش مهمی از تاریخ این مرز و بوم را برای آیندگان معرفی کند.

ادبیات دفاع مقدس ریشه هزار ساله دارد

در این مراسم همچنین مسئول کانونهای ادبی کتابخانه مرکزی استان اردبیل با تاکید به اینکه ادبیات دفاع مقدس سابقه تاریخی قابل توجهی دارد، اضافه کرد: بررسی تولیدات ادبی قدمت این نوع از ادبیات را به بیش از هزار سال قبل می رساند.

وحید ضیائی با بیان اینکه نمونه هایی از ادبیات مقاومت در متون باستانی و پهلوی ایران مشاهده می شود، اضافه کرد: شکل منسجم این گونه ادبی همسو با ادبیات آیینی در ایران رشد کرده است.

وی تاکید کرد: شعر انقلاب، شعر دفاع مقدس و شعر آیینی و عاشورایی سه بعد ادبیات دفاع مقدس است.

ضیائی معتقد است در حال حاضر نمونه شعرهای دفاع مقدس توانسته است بخش قابل توجهی از واقعیتهای این برهه تاریخی را بازگو کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد