توت فرنگی های روی دیوار در کتابخانه شهید رجایی پارس آباد ...

توت فرنگی های روی دیوار  

در کتابخانه شهید رجایی پارس آباد  نقد و بررسی شد .  

 

 

مجموعه داستان توت فرنگی های روی دیوار نوشته محمد سرشار در جلسه کانون ادبی کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد نقد و بررسی شد .

مقارن با ایام الله دهه فجر و در پی برگزاری سلسله جلسات نقد و بررسی شعر و داستان انقلاب در کانون های ادبی کتابخانه های عمومی استان اردبیل ، جلسه نقد و بررسی مجموعه داستان توت فرنگی های روی دیوار نوشته محمد سرشار روز یکشنبه مورخ 15/11/91 در محل سالن مرکزی کتابخانه شهید رجایی شهرستان پارس اباد با حضور جمعی از منتقدین و اعضای شاعر و نویسنده کتابخانه های این شهر مرزی برگزار شد .

در این جلسه حجت الاسلام ولالمسلمین پورمحمد رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد با اشاره به شکل گیری موفق کانون ادبی و فعال بودن جلسات نقد و بررسی کتاب در سطح این شهرستان لزوم گسترش این فعالیت ها را متناسب با نیاز اعضا دانسته و از برگزاری همایشی استانی با محوریت مطالعه و کتابخوانی در اینده نزدیک در این شهرستان با حضور اساتیدی از پایتخت خبر داد . پورمحمد انتخاب مجموعه داستان سرشار را بدلیل اهمیت بعد داستانی این اثر و معرفی آن توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور جهت مسابقات فرهنگی دانست .

ندیر بکتاش مدرس دانشگاه با اشاره به نثر داستانی منسجم اثر ، به نشانه شناسی ولایی اثر پرداخته به تبیین نظریه انقلاب اسلامی با توجه به برخی جملات کلیدی داستان ها پرداخت . او داستان گل های فراموشی این مجموعه را اثری با روایتی صمیمی و ساختمند دانست .  

 

 

وحید ضیایی نیز میهمان دیگر این جلسه بود . او پس از توضیحاتی مفصل در زمینه شکل گیری ادبیات داستانی دینی  بعد از انقلاب ، به بیان اختصاصات داستانی نسل سوم داستان نویسان متعهد پرداخته ، محمد سرشار را از معدود چهره های این نسل دانست که شگرد های داستان نویسی اش همسو با منطق اثار قدمایی در حیطه داستان نویسی ست. او با تاکید بر فضای مرد سالارانه و خشن زیر ساخت های داستان های این مجموعه ،و نقد های منتشر شده توسط منتقدین دیگر این اثر ،  نثر روان و دامنه داستانی واژگان این اثر را مرهون تربیت قلمی پدر نویسنده ( محمد رضا سرشار) دانسته ، به بیان عوامل موثر در جریان سازی ادبی معاصر پرداخت .

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد سرشار شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:20 ب.ظ http://www.tardid.com

سلام. از توجهتان به این اثر ممنونم. چگونه می توانم متن نقدهای بیان شده را بخوانم؟

با سلام به جناب سرشار عزیز

هر دو نقد بصورت سخنرانی ایراد شده اند . اما نقد مکتوب ایشان نیز جهت نشریه فرهنگ کتاب قرار بر آماده سازی است . از لطفتان سپاس .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد