دومین جلسه شعر مشترک کانون های ادبی اردبیل، نیر، نمین سرعین

 

 

جلسه کانون های ادبی شهرستانهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین به میزبانی کانون ادبی نیر در محل کتابخانه عمومی شمس نیر با حضور نوع خواه معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، میرزاپور رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیر، ضیائی کارشناس امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان و جمع کثیری از شعرا و فرهیختگان فرهنگی شهرستانهای مذکور برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، در ابتدای این جلسه، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیر ضمن خوشامدگوئی به حاضران، حضور شعرا و فرهیختگان را در شهر نیر افتخاری برای این منطقه دانسته و اظهار امیدواری کرد که با تداوم این جلسات و برگزاری جلسات شعر مشترک کانون های ادبی، ادبا و شعرای حاضر ضمن آشنائی هرچه بیشتر با یکدیگر، در موضوعات جلسات مشارکت بیشتری بخرج دهند. 

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه با ابراز خوشحالی نسبت به تداوم جلسات شعر مشترک شهرهای همجوار استان، حضور در بین شاعران منطقه را افتخاری برای خود دانست.

در ادامه، وحید ضیائی کارشناس امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز طی سخنانی کوتاه، برگزاری مداوم جلسات کانون های ادبی را امری تأثیرگذار در توسعه فرهنگی استان دانسته و از حضور شاعران در کانون های ادبی تقدیر نمود.

سپس احد پیشگر دبیر کانون های ادبی استان اردبیل نیز ضمن سخنانی، با بیان لزوم برگزاری جلسات نقد شعر، غنای تدریجی و استحکام شعر شعرای منطقه را منوط به نقدپذیری دانسته و خواستار توجه بیشتر به قواعد ادبی در شعرهای ارائه شده گردید.

وی همچنین برگزاری جلسات کانون های ادبی در خصوص شهر سرایی، نقد کتاب و غیره را تحولی مهم در فرهنگ استان ذکر کرده و آنرا مایه مباهات دانست.

سپس در ادامه این مراسم، حاضران، شعرهای خود در مضامینی مختلف اجتماعی، عرفانی، ادبی و طنز ارائه نمودند. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد