برگزاری جلسه نقد کتاب«تغذیه» در کتابخانه مرکزی اردبیل

 

 

جلسه نقد و بررسی کتاب «تغذیه» از سری کتب طب اسلامی، خانواده ایرانی با حضور صادق فرهمند مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، دکتر افشار تموک نویسنده کتاب و استاد دانشگاه، دکتر محمد ابراهیم پور منتقد و استاد دانشگاه، دکتر مسعودی پزشک و محقق طب سنتی، جمعی از اساتید و دانشجویان رشته های مختلف پزشکی و صنایع غذایی و نیز اهالی علم و ادب و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در محل سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، در آغاز این جلسه صادق فرهمند ضمن خوشامدگوئی به حاضران و تقدیر از تلاشهای امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان و نیز کانون ادبی شهرستان اردبیل به جهت برگزاری این جلسه نقد و بررسی، تداوم جلسات مشابه را از سیاستهای فرهنگی این اداره کل دانسته و اظهار داشت: تمام سعی ما بر اینست که با جمع آوری کتب نویسندگان استان در زمینه های مختلف و برگزاری جلسات نقد و بررسی این کتب، ضمن معرفی نویسندگان و فرهیختگان علمی و ادبی استان، فرهنگ مطالعه و نقد منصفانه را در جامعه نهادینه کنیم. 

 

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ادامه داد: بحمداله این اداره کل افتخار دارد که بعنوان یکی از نخستین ارگانهای فرهنگی استان، در خصوص برگزاری جلسات نقد کتاب پیشگام شود و از این طریق محفلی را برای دیدار و تبادل آراء فرهیختگان استان فراهم آورد.

در ادامه این مراسم، دکتر محمد ابراهیم پور نیز ضمن تمجید از تلاشهای اداره کل کتابخانه های عمومی استان در برگزاری جلسات نقد و بررسی کتب نویسندگان استان، این مهم را در نوع خود در سطح استان کم نظیر و مایه مباهات دانست.

وی سپس با بیان نقد های خود در خصوص کتاب مذکور ، به بیان نتیجه بررسی های خود در این خصوص پرداخت. همچنین تعداد دیگری از اساتید و دانشجویان رشته های مرتبط نیز طی سخنانی، نقطه نظرات خود را بیان نمودند.  

 

در ادامه، دکتر افشار تموک به برخی از نقدهای وارده پاسخ گفته و اظهار داشت: طب ایرانی اسلامی یک مکتب شناخته شده و مورد احترام جهانیان در علم پزشکی است که افتخار دارد کتب پزشکان و فرهیختگان برآمده از متن آن، چندصدسال در دانشگاهها و مراکز علمی و پزشکی معتبر جهان مورد استناد و مطالعه قرار میگرفت.

وی همچنین با بیان اینکه طب ایرانی با مشاهیری همچون ابوعلی سینا و کتاب قانون، غنا و اعتبارش را به جهانیان ثابت کرده، خواستار اهتمام بیشتر پزشکان و داروسازان نسبت به این مکتب علمی شد.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد