جلسه دیگری از کانون ادبی شهرستان پارس آباد برگزار شد .

 

 

جلسه کانون ادبی شهرستان پارس آباد با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید در مورخ 11/10/1391 راس ساعت 3 بعد از ظهر در محل کتابخانه شهید رجایی پارس آبادشروع شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا پورمحمد در مورد اهمیت داستان وداستان نویسی صحبت نمود وهمچنین بر برگزاری مرتب جلسات کانون ادبی  ونقد کتابهای معرفی شده برای جلسات بعدی کانون تاکید کرد.

در ادامه آقای ندیر بکتاش استاد دانشگاههای این شهرستان در مورد مطالعه واهمیت آن در زندگی روزمره اشاره نموده وتاکید کرد مطالعه مداوم لازمه داستان نویسی است وخمیرمایه آیات قرآنی همان داستان است و هر داستان حامل نوعی پیام است که مارا به سوی اهداف اخلاقی واجتماعی سوق می دهد. 

  

ایشان در ادامه به تفاوت های داستان باقصه اشاره نمود و آموزش های لازم را برای داستان نویسی از ضروریات دانست و افزود: محتوای داستان باید دردبخور باشد وپیمانه داستان باید محتوایی برای استفاده عموم داشته باشد که اقشار مختلف جامعه هم بتوانند از آن بهره ببرند.

سپس کتاب لالایی برای دختر مرده نوشته حمیدرضا شاه آبادی مورد نقد و بررسی قرار گرفت و استاد بکتاش نقاط ضعف و قوت آن بیان گردید. 

در ادامه جلسه داستان کوتاه ودل نوشته های: ثریا دهقان، افسون رزمی، مهین محمدخانی و اشعار شهلا شمس و فرامرز دهقان  قرائت شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در پایان جلسه کتاب «توت فرنگی های روی دیوار» تالیف: محمد رضا سرشار برای جلسه نقد و بررسی در جلسه بعدی که در مورخه 1/11/1391 برگزار خواهد شد، تعیین گردید و مقرر گردید هریک از اعضای علاقمند به داستان نویسی و نویسندگی بهمراه 30 صفحه نقد- نوشته بعنوان تمرین، در جلسه حضور یابند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد