کانون قرآن و نهج البلاغه کتابخانه های عمومی اردبیل برگزار می کند

 

 

 

در آستانه فرا رسیدن 19 رمضان، سالروز ضربت خوردن اسوه عدالت و حقیقت حضرت علی (ع)، حجت الاسلام والمسلمین  محسن غرویان در ادامه سلسله سخنرانی های بین الصلاتین خود در اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل،  شخصیت نورانی حضرت علی (ع) را تبیین کرد. 

 این استاد برجسته حوزه و دانشگاه در ادامه سلسله سخنرانی های خود که به مناسبت ایام مبارک ماه رمضان در محل اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل برگزار میشود، ضمن اشاره به داستان هدد و جغد، این داستان را مبحثی فلسفی دانست که ضمن آن شیخ اشراق قصد دارد تا با مقایسه هدد بعنوان رهنمای طریق کمال و جغد بعنوان پرنده ای روزکور که تاب و توان پرواز در روز و مشاهده نور خورشید را ندارد، از حقانیت هدد در عهده دار شدن سکان هدایت سایر پرندگان به طرف کمال، پرده بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان با اشاره به سختیهای حضرت امیرالمومنین(ع) از زمان رحلت پیامبر(ص) تا زمان شهادت، مثل ایشان را همانند هدد داستان سهروردی دانست که در مقایسه با سایر مدعیان، نسبت به امر ولایت اولی تر بود.

وی همچنین با بیان اینکه آن حضرت در زمان خلافت خویش از فرط جاهلیت اعراب، سر در چاه فرو  برده و فریاد تنهایی خویش را در آن سر میکشیدند، افزود: جغدهای زمان امیر المومنین(ع) که تاب پرواز در روز و قرار گرفتن در معرض نور خورشید را نداشتند، چنان میاندیشیدند که هدهد به علت پرواز در روز روشن بدعتی خطرناک است حال آنکه آنان خود در ضلالت و گمراهی روزکوری گرفتار بودند.

قابل ذکر است سخنرانیهای حجت الاسلام والمسلمین غرویان در ایام ماه مبارک رمضان که هر روز در محل اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل و همراه با اقامه نماز جماعت ظهر برگزار میگردد، با استقبال چشمگیر جوانان مواجه شده و تا پایان این ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد