کارگاه آموزشی مطالعه مفید در پارس آباد

 

 

 

کارگاه آموزشی مطالعه مفید بصورت جداگانه در ادارات آموزش و پرورش، بهزیستی ، کمیته امداد ، هلال احمرو بنیاد شهید پارس آباد برگزارشد . حجت الاسلام امین          پورمحمد رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد در این کارگاهها با اشاره به تمدن کهن و سابقه کتابخانه های عمومی بزرگ در ایران قبل و بعد از اسلام گفت: وضعیت موجود در زمینه مطالعه و کتابخوانی شایسته ی  جامعه ی دینی ما نیست.         وی افزود : انسان هیچ وقت از مطالعه بی نیاز نیست، چه برای سرگرمی یا برای بالا بردن سطح معلومات یا برای پژوهش و ارائه یک نظر کارشناسی باید به کتاب مراجعه کرد.

آقای پور محمد گفت: رادیو، تلویزیون و اینترنت رقیب جدی برای کتاب نیستند چرا که آنها برای تهیه محتوا به کتاب محتاج هستند و کتاب یک رسانه جامع است و تمام رسانه های دیگر در کتاب قابل جمع هستند و از آن نشئت می گیرند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی لازمه همگانی شدن مطالعه را احساس نیاز به مطالعه در بین قشرهای مختلف جامعه دانسته و گفت : برای این منظور باید تمام نهادهای فرهنگ ساز جامعه از جمله خانواده، متولیان امر آموزش (اعم از آموزش و پرورش و دانشگاهها)،دستگاههای دولتی، ادارات و رسانه های ارتباط جمعی عزم جدی داشته باشند و همکاری نمایند.

در این کارگاهها که با همکاری امور بانوان فرمانداری و در اجرای مصوبه کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان برگزار می گردید ، شبکه کتابخوانان حرفه ای رونمایی شد و مزایای و اهداف راه اندازی این شبکه اجتماعی تشریح گردید و تراکت های برای معرفی نخستین شبکه اجتماعی کتاب محور و نیز معرفی کتابخانه های عمومی و خدمات قابل ارائه در آنها ، بین شرکت کنندگان توزیع گردید.

هم چنین شرکت کنندگان در این کارگاهها به عضویت کتابخانه های عمومی درآورند.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد