همایش کتابخانه و سهم من در توسعه روستایی کتابخانه بابک بیله سوار

 

 

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بیله سوار با همکاری امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل برگزار کرد :  

همایش کتابخانه و سهم من در توسعه فرهنگی روستا  

 قالب های مسابقه : مقاله ، فیلمنامه ، طرح ، کتاب  

موضوعات :  

- یک قصه رایج در روستای من  

- صد ضرب المثل رایج در روستای من  

- کتابخانه و من ( خاطرات مربوط به کتابخانه )  

- چگونه مطالعه می کنم ( روشهای مطالعه مفید )  

- نقش کتابخانه در توسعه روستای بابک  

- فواید مطالعه در کتابخانه  

- خلاصه بهترین کتابی که خوانده ام  

- چرا باید مطالعه کنیم ؟  

- کتابخانه آرمانی من  

- خواندن مقدمه ای برای نوشتن  

- روستای من از لحاظ تاریخی و جامعه شناختی  

مکان اجرا :مسجد بزرگ روستای بابک  

 


 

 

... جعفر نوعخواه معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در همایش کتابخانه و سهم من در توسعه روستایی که با حضور فرماندار و روسای ادارات و نهاد ها و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی در روستای بابک از توابع بخش جعفر اباد برگزار شده بود ،کتابخانه عمومی بابک را دارای جایگاه ویژه فرهنگی دراین روستا دانست و افزود : برگزاری همایشهای مختلف علمی در کتابخانه های عمومی نشان دهنده جایگاه برتر فرهنگی این مکانهای علمی و عمومی در عصر حاضر می باشد . نوعخواه کتابخانه ها را مکانی جهت تولید و پرورش علم و دانش و مطالعه کتاب را و مطالعه کتاب را بهره مندی از حاصل تفکرات و اندیشه علماو دانشمندان دانست و تاکید کرد ؛ ایجاد عادت به مطالعه باید با کمک و همکاری خانواده ها و نهادی های مرتبط فرهنگی در جامعه نهادینه شود ...

همایش کتابخانه و سهم من در توسعه روستایی برگزار شد
 جعفر نوعخواه معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در همایش کتابخانه و سهم من در توسعه روستایی که با حضور فرماندار و روسای ادارات و نهاد ها و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی در روستای بابک از توابع بخش جعفر اباد برگزار شده بود ،کتابخانه عمومی بابک را دارای جایگاه ویژه فرهنگی دراین روستا دانست و افزود : برگزاری همایشهای مختلف علمی در کتابخانه های عمومی نشان دهنده جایگاه برتر فرهنگی این مکانهای علمی و عمومی در عصر حاضر می باشد . نوعخواه کتابخانه ها را مکانی جهت تولید و پرورش علم و دانش و مطالعه کتاب را و مطالعه کتاب را بهره مندی از حاصل تفکرات و اندیشه علماو دانشمندان دانست و تاکید کرد ؛ ایجاد عادت به مطالعه باید با کمک و همکاری خانواده ها و نهادی های مرتبط فرهنگی در جامعه نهادینه شود . وی نقش کتابخانه ها را توسعه فعالیتهای اجتماعی و تربیت یک شهروند خوب در رعایت قانون و احترام به دیگران و نظم انضباط و افزایش آگاهیهای عمومی موثر دانست و افزود ؛رشد فرهنگی جامعه در اثر مطا لعه باعث عدم رسوخ فرهنگهای بیگانه و پیشگیری از معضلات اجتماعی ازجمله اعتیاد و ناهنجاریها خواهد شد.ایشان یکی از اولویتهای موجود کتابخانه های عمومی را تلاش در جهت در دسترس قرار دادن کتاب عنوان کرد و با شاره به و جود بیش از 1900 روستا در سطح استان احداث کتابخانه در تمام روستاها خارج از توان و اعتبارات کتابخانه ها دانست و تصریح کرد : اداره کل کتابخانه های عمومی آمادگی لازم را جهت ایجاد کتابخانه مشارکتی و اختصاص سهمیه کتاب به اینگونه کتابخانه ها دارا می باشد.  معاون کتابخانه های عمومی استان با اشاره به  ارسال بیش از 25مقاله به دبیر خانه این همایش خواستار مشارکت و شرکت حداکثری اهالی روستای بابک در همایش های مشابه و همچنین عضویت در کتابخاه عمومی شد. درادامه این همایش دومقاله برتر قرائت شدودر پایان به  تعدادی  ازمقالات برتر جوایزی از طرف اداره امور کتابخانه های عمومی بیله سوار اهدا گردید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد