گزارش برگزاری همایش فرهنگی در روستای تکله

انجمن کتابخانه های عمومی بخش تازه کند با مشارکت امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل و بخشداری تازه کند برگزار کرد :  

 همایش فرهنگی روستای تله کندی از توابع بخش تازه کند پارس آباد مغان با محوریت مطالعه مفید .  

- چگونه می توان کتابخوانی را به عادتی روزانه تبدیل کرد  

- زیبایی های روستای من  

 

 


... همایش ارتقای شاخص های فرهنگی روستای تکله با رویکرد مطالعه مفید با حضور بیش از150  نفر از اهالی روستای مذکور با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در مدرسه هجرت روستای تکله شروع شد ... 

همایش ارتقای شاخص های فرهنگی روستای تکله با رویکرد مطالعه مفید با حضور بیش از150  نفر از اهالی روستای مذکور با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در مدرسه هجرت روستای تکله شروع شد.

در ابتدای این همایش آقای عباس پور بخشدار و ریاست محترم انجمن کتابخانه عمومی تازه کند ضمن خیر مقدم گویی به مهمانان، مطالعه و کتابخوانی را باعث ارتقای شأن و جایگاه بشر دانسته  و بر بهره گیری از آموزه های قرآن تاکید نموده و افزود برای رشد و تعالی جامعه باید  آن نسخه نجات بخش بشریت را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم بخشدار تازه کند از تلاشهای اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد در جهت برگزاری این همایش تشکر وقدردانی کرد.

درادامه حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا پورمحمد ریاست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد ضمن خیر مقدم گویی به حاضرین در همایش از زحمات دهیاران روستاهای تکله 1 و2 قدردانی کرده و از فعالیت 8 کتابخانه فعال نهادی و1 کتابخانه مشارکتی  در سطح شهرستان خبر داد. وی افزود  مجموع کتاب های موجود  درکتابخانه های شهرستان را61492 جلد کتاب اعلام نمود که نسبت به هر نفراز جمعیت 37 صدم جلد کتاب برای جمعیت 164هزار نفری پارس آباد می باشد وی کتابهای موجود را  با جمعیت شهرستان متناسب ندانسته و ابراز امیدواری کرد با تکمیل و افتتاح کتابخانه مرکزی در شهر پارس آباد این کمبود بر طرف گردد. ایشان  در ادامه کتاب وکتابخوانی را لازمه زندگی بشر دانست وبر راه اندازی کتابخانه های مشارکتی وهمچنین   درسطح شهرستان تاکید نموده و با اشاره به برنامه های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد در طول تابستان از جمله کارگاههای آموزشی تاکید نمود واهالی محترم را جهت استفاده ازاین برنامه تشویق کرد.

این همایش با قرائت چکیده مقاله برگزیده همایش با موضوع «چگونه می توان کتابخوانی را به عادتی روزانه تبدیل کرد»توسط آقای بابک دولتخواه ادامه یافت.

در بخش دیگر این همایش که با حضور نوجوانان و جوانان اعم از دختر و پسر و ریش سفیدان همراه بود معاون محترم مدیر کل کتابخانه های عمومی استان جناب آقای نوع خواه با تاکید بر آیه قرآنی ( هل یستوی الذین یعلمون  والذین لایعلمون) « آیا آنهایی که می دانند با آنهایی که نمی دانند مساوی وبرابرند.» گفت تمام همت و تلاش کتابخانه های عمومی در راستای رسیدن به جامعه ای دانایی محوری می باشد .ایشان از آمادگی اداره کل کتابخانه های عمومی جهت  ایجاد کتابخانه های مشارکتی درروستاهای پرجمعیت خبر داد.  سخنران ویژه مراسم بر برگزاری همایش ارتقاع شاخص های فرهنگی روستا در شرق و غرب پارس آباد تاکید کرده و از حسن همکاری تمامی مسئولین حاضر در جلسه تقدیر و تشکر نمود.

درادامه شاعر محترم جناب آقای پناهی به قرائت شعر پرداخت واز حاضرین پذیرای به عمل آمد در حاشیه این همایش مسابقه نقاشی با شرکت 20نفر از کودکان برگزار شد و به نفرات برگزیده نیز هدایائی داده شد. همچنین به منظور ترویج مطالعه به تمامی شرکت کنندگان همایش یک جلد کتاب اعطا شد. توزیع پوستر و تراکت با موضوع کتابخوانی از جمله برنامه های جنبی این همایش بود.

ودرپایان ازافراد زیر به عنوان برگزیدگان این همایش با اهدای جوایزی تجلیل شد:

کتابخوانان فعال

·        بابک دولتخواه   و     هاجر یزدانی

مقالات برتر

·        بابک دولتخواه

·        سیامک یزدانی

·        خانم رعنا  نظافت

·        افشین خاک نژاد

خیرین(هیات امنای مسجد جامع تکله2 برای احداث کتابخانه زمین اهدا نمودند)

·        حاج جمشید قربانی

·        حاج سعدالله نظافت

·        حاج محمد حسین آدیگوزلی

·        حاج محمد علی ضیایی

·        حجه الاسلام حاج آقا همتی- امام جماعت روستای تکله

·        خیر محترم آقای علیار وزیری از تازه کند

برندگان مسابقه نقاشی

·        زهرا روح بخش 

·          نگین پور نصر

·        ستاره باقری

کاریکاتوریست

·        بهروز فیروزی

قاری قرآن

·        سعید بهپور                                            

·        شاعر

·        آقای پناهی

بسیجی فعال در امور فرهنگی وکتابدار کتابخانه مسجد

·        خانم شهناز فیروزی

·        ناصر ناصر وند

مربی محترم نقاشی

·        آقای عادل عزتی

مدیر محترم مجتمع آموزشی روستای تکله و حاج عوض

·        آقای   محمد آقا مرادی

·        آقای علی برزگر

دهیاران محترم

·        تکله یک آقای فتح الله پورنصر

·        تکله دو آقای سجاد پیری

·        روستای حاج عوض-نجف سر افراز

مقالات برتر همایش کتابخوانی تازه کند

·        شیما نور افکن

·        رضا نورافکن

خبرنگار بخش تازه کند

·        حجت آذری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد