گفتمان فرهنگی مطالعه مفید و حجاب در کتابخانه عمومی شهر کورائیم

  

 

برنامه گفتمان فرهنگی شهرستان  کورائیم  مورخه 06/04/90 با هماهنگی فرماندار کورائیم و روحانی محترم حجت الاسلام  نصیری  و مسئول  اداره امور کتابخانه های شهرستان و حضور و سخنرانی کارشناس فرهنگی استان در محل کتابخانه عمومی کورائیم برگزار گردید.  

 

 

 

 

برنامه گفتمان فرهنگی شهرستان  کورائیم  مورخه 06/04/90 با هماهنگی بخشدار کورائیم و روحانی محترم حجت الاسلام  نصیری  و مسئول محترم اداره امور کتابخانه های شهرستان و حضور و سخنرانی کارشناس فرهنگی استان در محل کتابخانه عمومی کورائیم برگزار گردید.

گفتمان فرهنگی ویژه خواهران با حضور مسئولین  شهرستان در روز دوشنبه مورخه 06/04/90 راس ساعت 11 صبح در محل سالن مطالعه خواهران کتابخانه عمومی کورائیم برگزار گردید در این گفتمان بیش از هشتاد نفر از خواهران  خانه دار ، شاغل و بسیجی عضو کتابخانه  حضور داشتند. در ابتدای برنامه  آیاتی چند از قرآن مجید تلاوت گردید و سپس روحانی محترم حاج آقا نصیری ضمن خیر مقدم گوئی به بحث  پیرامون فرهنگ عفاف در  جامعه پرداختند . ایشان حفظ حجاب را از اساس اعتقادی اسلام شمرده و به بحث در مورد  فلسفه حجاب و عفاف در ایران امروز پرداخته  و در آسیب شناسی آن بحث هایی مطرح کردند وحاضران را توصیه به امربه معروف و نهی از منکر نمودند . ایشان از زنان محجبه کورائیم خواستند تا در روزهای تابستان که میهمانان زیادی از دیگر شهر های کشور به این منطقه می آیند ضمن میهمان نوازی شایسته در صورت عدم رعایت موازین شرعی حجاب موارد را به آنها گوشزد کنند. این عضو فعال کتابانه های عمومی کورائیم و مدرس علوم قرآنی کتاب را یکی از عواملی دانستند که به فرهنگ جامعه کمک خواهد کرد و  خواندن کتابهای شهید بهشتی و دیگرانی از این دست  را به همگی توصیه نمودند.سپس  ضیایی کارشناس امور فرهنگی ادراه کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل  به اهمیت مطالعه مفید و کتاب وکتابخوانی در جامعه پرداخته وسخن بزرگان را در خصوص اهمیت کتاب وکتاب خوانی خاطر نشان کردند و کتاب رابهترین دوست ویار همیشگی دانسته و اضافه نمودند  کسی که باکتاب همنشین می گردد دوستی آگاه برگزیده  که تنهایی فرد را در همه عمر پر می کند در ادامه محیط کتابخانه  را بهترین محیط برای مطالعه دانسته و والدین را به حضور فعال در کتابخانه به همراه  فرزندانشان توصیه نمودند که بهترین و تاثیرگذارترین عامل برای تشویق فرزندان میباشد. جایگاه نقش مادران در کتابخوان کردن کودکان در محیط های روستایی ، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد کتاب و کتابخوانی ، بحث در مورد شخصیت زنان برگزیده در تاریخ اسلام و فصاحت و بلاغت ایشان با تکیه بر مطالعه ،از مباحث مطرح شده در این سخنرانی بود . در ادامه برنامه به قید قرعه  به بیست نفر از حاضرین جوایزی که از طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کورائیم  تهیه گردیده بوداهداءگردید و در پایان مراسم  از میهمانان شرکت کننده پذیرایی مختصری صورت گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد