جلسه مشترک برنامه ریزی با صدا و سیمای مرکز اردبیل

 

 

در جلسه ای که با حضور کارشناسان کتابخانه های عمومی استان اردبیل و معاونت سیمای مرکز اردبیل برگزار گردید ، راهکار های تعامل این دونهاد فرهنگی در راستای ارتقای مطالعه مفید و اطلاع رسانی در حوزه کتاب و کتابخوانی مورد بررسی قرار گرفت .  در این جلسه آقای پستی معاونت سیمای مرکز اردبیل رسالت اصلی صداو سیما را آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در حوزه مختلف علمی فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی دانست و یاد آور شد مقوله کتاب و کتابخوانی در کلیه برنامه های تولید شده در صداو سیما از جایگاه بالایی برخوردار است...

 

بهرنگ عظیمی مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز با اشاره به نقش بی بدیل و اثر بخش برنامه های رادیوئی و تلویزیونی در میان احاد و اقشار مختلف جامعه ،نقش این سازمان را در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی موثر دانست و خواستار تولید برنامه هایی  در خصوص و کتاب و کتابخوانی  و کتابخانه های عمومی  بصورت مستقل شد.

در ادامه جلسه وحید ضیائی کارشناس امور فرهنگی اداره کل نیزبا اشاره به نهادینه شدن  کتابخوانی و بطور کلی مطالعه از دوران کودکی در افراد،توجه به این امر را در برنامه های تلویزیونی ضروری دانست و افزود : امورفرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به منظور جذب مخاطبان به کتابخانه های عمومی  و ارتقای مطالعه مفید و آشنایی کتابخوانان با کتابهای ارزنده برنامه های متنوع در حوزه مسابقات کتابخوانی ، اعم ازمسابقات آنلاین ،چکیده نویسی ،مقاله نویسی، در فصول مختلف سال اجرا می نماید و در هردوره به برندگان این مسابقات جوایز ارزنده ای از سوی نها د اهدا می گردد لذا انعکاس آن در برنامه ای مجزا و مخصوص در حوزه سیما ضروری می نماید . در پایان این جلسه مقرر گردید با همکاری این دوارگان فرهنگی برنامه های تلویزیونی به شرح ذیل تهیه و تدوین گردد:

مصوبات جلسه:

1-      مقررگردید در برنامه های نوجوان صدا وسیما هفته ای دو بار آیتم معرفی کتاب با همکاری کتابخانه های عمومی انجام گیرد.

2-      مقرر گردید در برنامه (گئجلر: برنامه روتین اجتماعی خانوادگی) در هرفصل ،موضوع 5 برنامه به کتاب و کتابخوانی اختصاص یابد. وهمکاریهای  لازم در خصوص بحث های کارشناسی و آمار و اطلاعات از طریق کتابخانه های عمومی انجام گیرد.

3-      مصوب گردید در هرفصل 2مورد از برنامه های جوان به کتاب وکتابخوانی و مطالعه مفید اختصاص یابد.

4-      مصوب گردید موضوع 5 برنامه کودک در هرفصل به موضوع کتاب و کتابخوانی اختصاص یابد و کتابخانه های عمومی در تصویر برداری واستفاده از فضا هاو حضور کارشناسان کتابخانه های عمومی برای تهیه برنامه همکاری نمایند.

نظرات 2 + ارسال نظر
رضاکریمی یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:37 ب.ظ http://r1001.blogfa.com

سلام
همکاری صداوسیما از همکاری همه دستگاههای مهمتره. خیلی خوبه که موفق به این توافقات شدید.

سولماز نعمتی شنبه 23 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 05:50 ب.ظ http://www.sepid64.blogfa.com

سلام
آقای ضیایی خوبین؟
چرا جلسات شعر برگزار نمیشه؟
درسته من نمیتونم حضور داشته باشم
اما این اواخر خواستم بیام
موفق باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد