آیین اختتامیه مسابقه بزرگ گزارش نویسی و داستان نویسی

 
 
همایش تجلیل از کتابخوانان روستایی شهرستان نمین و آیین اختتامیه مسابقه بزرگ گزارش نویسی و داستان نویسی " روستای من "-ویژه روستائیان شهرستان نمین - همزمان با میلاد حضرت امام محمد تقی (ع) در روز دوشنبه مورخه 23/3/90  با حضور شخصیتهای فرهنگی استانی و شهرستانی به همت انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نمین و همکاری امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان در گلشهر فرهنگی نمین برگزار شد.   
موضوعات مسابقه عبارت بودند از :  
- تاریخچه روستای من  
- آداب و معاشرت در روستای من  
- طبیعت روستای من  
- کتابخانه و روستای من  
- جلوه های اسلام در روستای من  
- کتابخوانی و کتاب های مفید برای روستائیان منطقه من ، که مجموعا 25 مقاله به دبیر خانه همایش ارسال شده بود ...  
همایش تجلیل از کتابخوانان روستایی شهرستان نمین و آیین اختتامیه مسابقه بزرگ گزارش نویسی و داستان نویسی " روستای من "-ویژه روستائیان شهرستان نمین - همزمان با میلاد حضرت امام محمد تقی (ع) در روز دوشنبه مورخه 23/3/90  با حضور شخصیتهای فرهنگی استانی و شهرستانی به همت انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نمین و همکاری امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان در گلشهر فرهنگی نمین برگزار شد.   
موضوعات مسابقه عبارت بودند از :  
- تاریخچه روستای من  
- آداب و معاشرت در روستای من  
- طبیعت روستای من  
- کتابخانه و روستای من  
- جلوه های اسلام در روستای من  
- کتابخوانی و کتاب های مفید برای روستائیان منطقه من ، که مجموعا 25 مقاله به دبیر خانه همایش ارسال شده بود .   
 
 
این مراسم با حضور فرماندار ، امام جمعه شهرستان نمین ، امام جمعه عنبران ( بخش سنی نشین شهرستان )،مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و هیات همراه ،روسای ادارات فرهنگی ، بخشداران ، دهیاران ، و اعضای انجمن شهرستان ، نویسندگان و شعرا و کتابخوانان روستایی این شهرستان در محل فرهنگسرای شهرداری نمین پس از تلاوت قرآن کریم و سرود ملی آغاز گشت . 
فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی نمین ضمن خیر مقدم گویی گزارشی از فعالیت های انجن داده و قول داد تا در اختصاص اعتبارات لازم جهت تکمیل پروژه های تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی نهایت سعی لاز را داشته باشد . 
امام جمعه نمین با بررسی منتقدانه بحث سرانه مطالعه کتاب در کشور و شهرستان آمار مطالعه را بیشتر از حد معرفی عنوان کرده و مواری اذعان داشت که سطح سواد عمومی ایرانیان از بسیاری از کشور ها به دلیل وسعت حضور ایشان در مجالس مذهبی  بالاتر است .او با تبریک اعیاد ماه رجب به برخی رهنمود های مذهبی این ایام پرداخت . 
فرهمند مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با تشریح اهمیت کتابخوانی و تاکید مقام معظم رهبری بر کتابخوان کردن کتابنخوانان ، به اجرای طرح مطالعه یاوران در سطح استان اشاره کرد و ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستاها را از اهم فعالیت های اداره کل نامید .در طی این مراسم مقاله برگزیده مسابقه تحت عنوان : " بررسی وضعیت فرهنگی و کتابخوانی اهالی روستای جید " توسط مولف و پژوهشگر سرکار خانم پور نعمت قرائت شد . 
دکلمه شعر توسط یکی از دانش آموزان ، اجرای نمایش" یار مهربان " توسط گروه تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نمین ، و تجلیل از کتابخوانان ، فعالین فرهنگی و خیرین از برنامه های این مراسم بود . با اهدای بسته فرهنگی کتاب - سی دی به دهیاران روستا های بالای 1000 نفر مراسن پایان پذیرفت .  
 
برگزیدگان بخش اول   
 
گروه خیرین :  
حاج ابراهیم پور اروج بخش ویلکیج ،حاج محمد صبحی بخش عنبران ، محمد خضری بخش مرکزی   
 
فعالین فرهنگی :  
 
محمد حاجی زاده ، محمد موسی زاده ، دکتر احسان شفیقی ، محمد علی اجاقی نیارق ، دکتر احد پیشگر   
 
مولفین عضو کتابخانه - کانون ادبی - :   
 
گللر طلائی عنبران از امینجان ، فیروز نجفی از روستای دورجون ، مهدی شاه ویریلی از بخش مرکزی ، فرانک جعفری بخش عنبران   
 
برگزیدگان بخش دوم :   
 
مسابقه کتابخوانی روستای من :   
بهنام بدری ، سولماز پورنعمت ، واحد پیشگر ، فاطمه پور قاسم ، فاطمه بهرو ، فاطمه جامیاز ، وصال حیدری ، الهام پور داداش ، مژگان مقدم  
 
بخشداران : 
نعیمی بخشدار مزکزی ، امینی بخشدار عنبران ، هاشمی بخشدار ویلکیج
نظرات 2 + ارسال نظر
پایگاه نیارق پژوهی چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:07 ب.ظ

سلام استاد ارجمند جناب آقای ضیایی.از اینکه اخبار این همایش را انعکاس داده اید ممنونیم .نام این حقیر محمد علی اوجاقی می باشد که محمد ذکر شده در صورت امکان اصلاح فرمایید.ارادتمند اوجاقی نیارق

خواننده شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:45 ب.ظ

سلام عنبران به اشتباه عنبان نوشته شده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد